مجله زیبایی

معرفی سه روش فوق العاده لیفت ابرو بدون جراحی

به علت عوامل مختلفی مانند سبک زندگی نادرست یا کهولت سن به تدریج ممکن است، پوست صورت دچار افتادگی در بعضی نواحی مانند گوشه چشم‌ها یا لب‌ها و بینی شود. همچنین می‌تواند به شکل پوست اضافی در قسمت غبغب، افتادگی در ناحیه پلک، ابرو و پیشانی آشکار شود. پیشرفت تکنولوژی و روش‌های نوین پزشکی در حوزه جراحی زیبایی، سبب شده بسیاری از دغدغه‌های افراد در زمینه زیبایی حل شود. البته بسیاری از افراد به علت ترس ناشی از جراحی و عواقب آن به دنبال رفع مشکلاتشان بدون عمل جراحی هستند. یکی از یان نواحی ابرو می باشد. روش های مخالفی برای لیفت ابرو بدون جراحی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. اما بهتر است قبل از آن، با علل افتادگی ابرو و چگونگی این روش آشنا شوید.

افتادگی ابرو یک خانم

علت افتادگی ابرو چیست؟

افتادگی ابرو ممکن است توسط عوامل وراثتی و محیطی مختلفی مانند ژنتیک، افزایش سن، کاهش سطح الاستین و از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست، تغییر بافت‌های نرم و عضلات پیشانی و خشکی پوست صورت گیرد. البته در مواقعی افتادگي ابرو، به دنبال برخی عوامل محیطی مانند قرار‌گیری طولانی مدت در معرض تابش اشعه خورشید، مصرف دخانیات، زندگی در شهرهای آلوده، کاهش وزن و مواردی از این قبیل نیز اتفاق می‌افتد.

لازم به ذکر است که امکان دارد ، افتادگي ابرو سبب افتادگی پلک نیز شود. در صورت شدت، افتادگی پلک ممکن است بر روی میدان بینایی فرد نیز تاثیر سوء بگذارد.

از دلایل افتادگی ابرو ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انقباضات نسوج صورت
  • فلج صورت در پی برخورد ضربه یا جراحی
  • عوامل مکانیکی مانند کارسنوم سلول باسال و ملانوما
  • ضعف یا فلج عضلات فرونتالیس ( عضلات بالا برنده ابرو)

لیفت ابرو یک خانم جوان بدون جراحی

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یک روش زیبایی است که سبب بالا بردن ابروها و کشیدگی آن می‌شود. با کهولت سن پوست شل شده و دچار افتادگی می‌شود. از این رو موجب می‌شود صورت حالت شادابی خود را از دست داده و خسته و بی حالت دیده شود. با انجام لیفت ابرو می‌توان به افزایش جوان‌سازی و نشاط چهره کمک کرد. لیفت به روش‌های مختلف با جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید یا با افزایش سن افتادگی ابروهایتان بیشتر شده است، می‌توانید با مراجعه به پزشک پوست، مو و زیبایی از او مشاوره گرفته تا از طریق لیفتینگ مشکل خود را حل کنید.

یک حانم در حال لیفت ابرو

روش های لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت ابرو بدون جراحی یکی از روش‌های نوین برای زیباتر دیده شدن است، که طرفداران زیادی دارد. بالا کشیدن ابرو‌ها سبب خوش فرم شدن، باز شدن چهره، برطرف شدن چین و چروک‌های زیر‌ ابرو و درشت‌تر دیده شدن چشم می‌شود. روش‌های متفاوتی برای لیفت ابرو وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کشیدن ابرو یک خانم با روش غیر جراحی پلاسما جت

1. لیفت ابرو با دستگاه پلاسما جت

پلاسما جت یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های جوانسازی پلک و لیفت ابرو به شمار می‌آید. در این روش درمانی که با استفاده از دستگاه پلاسما جت انجام می شود، پلاسما را در نقاطی بسیار ریز با فاصله‌های کم به پوست می تابانند. بعد از انجام این عمل عموما پوست فرد دچار زخم‌های ریز می‌شود؛ این زخم‌ها یک یا دو روز بعد از پلاسما از بین می‌روند و جای آن‌ها باقی نمی‌ماند. پلاسما با ایجاد یک قوس الکتریکی سبب تصعید بافت صورت می‌شود از این رو بافت جامد را از بین برده و به گاز تبدیل می‌کند که سبب کشیدگی و سفت شدن پوست، از بین رفتن چین و چروک و همچنین لیفت پلک می‌شود .

در ارتباط با ماندگاری پلاسماتراپی باید گفت این روش مانند بوتاکس یا تزریق فیلر عمل نمی‌کند و با گذشت مدت کوتاهی تاثیر خود را از دست نمی‌دهد، بلکه شبیه جراحی بلفاروپلاستی، پوست‌های اضافی برداشته می‌شوند. پس از انجام پلاسما جت، با کهولت سن، چاقی، لاغری، بارداری و عوامل ارثی و محیطی دیگر، ممکن است بافت‌ها و پوست‌های اضافه دیگری، دوباره ایجاد شود ولی ارتباطی به برگشت بافت‌های ازبین رفته قبلی ندارد. تا به الان نیز هیچ عارضه جانبی در ارتباط با پلاسما تراپی گزارش نشده است.

جوانسازی ابرو یک خانم با دستگاه هایفو

2. لیفت ابرو با دستگاه هایفو

هایفو یکی دیگر از درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت به کار می‌رود. در هایفو این امواج با استفاده از دستگاه هایفو به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. در نتیجه کلاژن‌ها سبب افزایش استحکام و سفتی پوست و کاهش چین و چروک می‌شوند.

یک تا سه جلسه طول می‌کشد تا فرد به نتایج دلخواه برسد و این روش حدود ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارد. جلسات درمانی آن کوتاه مدت و بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. بدون استفاده از تزریق، برش و درد و خونریزی انجام می‌شود.‌ می‌تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیبایی شود و همچنین هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد.

هایفوتراپی سبب کاهش چین و چروک پوست، سفت شدن ناحیه افتادگی و شل شدگی پوست در قسمت گردن و غبغب، لیفت ابرو، گونه و پلک، بهبود وضعیت خط چانه و اصلاح طرح لبخند می‌شود و همینطور قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان است.

 

3. لیفت ابرو با دستگاه اولتراسوند

لیفت ابرو با دستگاه اولتراسوند در واقع همان استفاده از روش هایفوتراپی است که با تابش امواج فرا‌‌صوت یا همان اولتراسوند سبب جوانسازی پوست می‌شود. این امواج قوی و با نفوذ بالا از لایه اپیدرم می‌گذرند و درم و چربی زیرپوستی را تحت درمان قرار می‌دهد. استفاده از دستگاه اولتراسوند در مقایسه با جراحی لیفت پوست روش ایمن‌تری به حساب می‌آید. چون بدون هیچ بیهوشی، زخم و دوره نقاهتی نتیجه دلخواه را به همراه دارد. از نظر هزینه نیز از جراحی ارزان‌تر است اما امکان دارد برای همه این روش درمانی مناسبی نباشد. افراد بالای 30 سال می‌توانند لیفتینگ را با اولتراسوند انجام دهند. این روش ماندگاری بالایی دارد و سبب کشیدگی و سفت شدن پوست صورت می‌شود.

نتیجه گیری

لیفت ابرو بدون جراحی تاثیر چشمگیری در جوان نشان دادن صورت و شادابی و زیبایی آن دارد. بنابراین اگر دچار افتادگی ابرو و پلک شده‌اید، می‌توانید بدون عمل جراحی و به دور از عوارض جانبی آن با انجام روش‌های زیبایی بدون جراحی که در بالا آن ها را عنوان کردیم، مشکل خود را حل کنید. شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع دستگاه های هایفو، پلاسماجت و اولتراسوند با کارشناسان شفا تماس بگیرید یا به فروشگاه سایت مراجعه نمایید.

منابع: healthline

فروشگاه تجهیزات زیبای شفا

سوالات متداول

  • لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یک روش زیبایی است که سبب بالا بردن ابروها و کشیدگی آن می‌شود. با کهولت سن پوست شل شده و دچار افتادگی می‌شود. از این رو موجب می‌شود صورت حالت شادابی خود را از دست داده و خسته و بی حالت دیده شود.

  • روش های بدون جراحی لیفت ابرو کدام اند؟

روش های زیادی برای لیفت و کشیدن ابرو وجود دارند که بهترین آن ها استفاده از روش هایفوتراپی، اولنراسوند و پلاسماتراپی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *