مجله زیبایی

جوانسازی با هایفو بهتر است یا بوتاکس؟

جوانسازی پوست یکی از مسائلی است که برای افراد بسیار زیادی اهمیت دارد و بسیاری از افراد نمی‌دانند که کدام روش درمانی و مراقبت پوستی را انتخاب کنند. دو روش بسیار متداول که در این چند سال برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، هایفو تراپی و بوتاکس می‌باشد. انتخاب بین هایفو یا بوتاکس یکی از مسائلی است که افرادی که قصد مراقبت‌های پوستی دارند، با آن درگیر هستند. در این مقاله راجب این دو روش صحبت می‌کنیم. همچنین تفاوت جوانسازی با دستگاه هایفو یا مواد بوتاکس را به به طور کامل توضیح خواهیم داد.

انجام هایفوتراپی روی صورت یک خانم با چشمان بسته

هایفو چگونه عمل می‌کند؟

از آن جایی که جوانسازی پوست طرفداران بسیار زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی هستند که به روش‌های مختلف روی به جوانسازی پوست خود می‌آورند، اهالی دانش تلاش زیادی برای پیدا کردن روش‌ها و متدهای جدیدتر برای جوانسازی پوست کردند. نتیجه این تلاش‌ها رسیدن به یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است که بسیاری از معایبی که در دیگر روش‌ها وجود داشته را ندارد. نام این روش‌ هایفوتراپی است.

هایفوتراپی یکی از روش‌های نوینی است که برای مراقبت پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل عوارض کم آن و عملکرد فوق‌العاده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. روش‌هایفو برای سفت کردن و لیفت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به صورت غیرتهاجمی است و بدون درد و تزریق می‌باشد به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی چیست و موارد کاربرد آن

انجام هایفو تراپی صورت یک خانم زیبا و جوان

در واقع هایفو امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. در این روش از امواج اولتراسوند استفاده شده است که همان امواج استفاده شده در دستگاه سونوگرافی می‌باشد. در این روش امواج اولتراسوند به یکی از لایه‌های خاص پوست با شدت بالا تابیده می‌شود. تابش این امواج کلاژن‌های پوست را تحریک می‌کند.

همان طور که می‌دانید کلاژن‌ها باعث استحکام بافت‌های بدن می‌شوند و پوست هم یکی از این بافت‌ها است که کلاژن در آن وجود دارد تحریک کلاژن‌های سطح پوست باعث می‌شود تا پوست شما سفت شود و از ایجاد خط‌های چین و چروک جلوگیری می‌کند. این روش توسط سازمان غذا و دارو آمریکا نیز تأیید شده است. انتخاب بین هایفو یا بوتاکس کار سختی می‌باشد، لازم است که قبل از انتخاب راجب هر دو مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین دستگاه هایفو به همراه موارد استفاده آن

هایفو بهتر است یا هایفو و تصویر یک خانم در حال انجام هایفو روی صورت خود

عوارض هایفوتراپی

برای پاسخ به این سؤال که هایفو بهتر است یا بوتاکس؟ باید این دو روش را از جوانب مختلف با یکی دیگر مقایسه کنید. تا اینجا نحوه عملکرد هر دو روش را باهم مرور کردیم. اما یکی از مهم‌ترین مسئله در انتخاب عوارض جانبی این روش‌ها می‌باشد. ابتدا باید عوارض هایفو را بررسی کنید.

  • اولین عوارض هایفوتراپی که بعد از انجام این روش در مواردی خاص افراد به آن دچار می‌شوند، بی‌حسی در ناحیه تحت درمان قرار گرفته است. ممکن است پس از استفاده از این روش مدتی احساس بی‌حسی کنید و یا حس سوزن سوزن شدن پوست به شما دست بدهد که این اتفاق کاملاً طبیعی است و پس از مدتی خود به خود این مشکل برطرف می‌شود و لازم نیست نگران آن باشید.
  • عارضه دومی که بعد از روش‌هایفو تراپی ممکن است برای فرد ایجاد شود، قرمزی پوست است. در اثر تابیده شدن امواج اولتراسوند به پوست در این روش پوست تحریک شده به همین دلیل ممکن است سرخ شود، اما جای نگرانی نیست و پس از مدت کوتاهی پوست به حالت عادی خود برمی‌گردد و اثرات سرخ شدن به صورت کامل از بین می‌رود.
  • عارضه دیگری که افراد با آن مواجه می‌شوند، تورم بعد از هایفوتراپی است. از آن جایی که در این روش لایه‌ای از پوست در معرض تابش امواج قرار می‌گیرد، کلاژن و دیگر قسمت‌های آن لایه از پوست تحریک شده و موجب متورم شدن برای مدت کوتاهی می‌شود. این تورم پایدار نیست و در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

در ادامه برای اینکه بتوانید دقیق‌تر به مسئله هایفو یا بوتاکس نگاه کنید و پاسخ آن را پیدا کنید، در معایب بوتاکس را برسی می‌کنیم.

تزریق بوتاکس روی صورت یک خانم

مراحل تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی دیگر از روش‌های بسیار پرطرفدار برای جوانسازی پوست به شمار می‌آید که از پنجاه سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفته و یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها به شمار می‌آید. بوتاکس ماده‌ای است که آن را به قسمت‌های مختلف صورت تزریق می‌کنند. این ماده سبب فلج شدن آن ناحیه از پوست می‌شود، با فلج شدن آن ناحیه دیگر حرکت صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌شود.

بوتاکس در چندین مرحله به قسمت‌های مختلفی از صورت تزریق می‌شود تا تمام پوست صورت را در بر بگیرد. بوتاکس در پیشانی برای از بین بردن خطوط چروک پیشانی و خط اخم تزریق می‌شود. در کنار چشم‌ها نیز برای از بین بردن چروک‌های زیر چشم استفاده می‌گردد. خطوط خنده و اطراف لب نیز از دیگر نقاطی هستند که تزریق بوتاکس انجام می‌شود.

لیفت صورت یک خانم با تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس لازم است که حتماً با متخصص مشورت کنید. فرد متخصص نقاط لازم برای تزریق را تشخیص داده و میزان آن را مشخص می‌کند. بسیاری از افراد به دلیل عدم توجه به این مسئله و یا مراجعه به درمانگاه‌های و مراکز غیر معتبر، دچار عوارض جانبی شدیدی می‌شوند. یکی از ضعف‌های روش بوتاکس این است که عضلات پوست صورت بعد از انجام بوتاکس فلج می‌شوند و برای همیشه در همین حالت باقی می‌مانند و قابل بازگشت نیست.

این ایراد روش بوتاکس باعث شد تا افراد به دنبال جایگزینی برای این روش باشند که عوارض جانبی این روش را نداشته باشد. بین روش‌هایفو یا بوتاکس، تا اینجا بوتاکس طرفدار بیشتری داشته اما دلیل آن قدمت بیشتر آن بوده و اگر از اینجا به بعد بین هایفو یا بوتاکس قرار باشد، افراد یکی را انتخاب کنند، آرای هر دو روش بسیار به هم نزدیک خواهند بود.

عوارض هایفو بیشتر است یا بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

انجام بوتاکس نیز عوارض خاص خود را دارد که باید از آن باخبر باشید. در ادامه به معرفی این عوارض می پردازیم:

  • اولین عارضه‌ای که معمولاً در همه روش‌های درمانی وجود دارد، قرمز شدن و ورم کردن پوست است که حاصل واکنش پوست به این روش درمانی است. معمولاً بعد از چند ساعت تأثیر آن از بین رفته و به حالت عادی برمی‌گردد، پس جای نگرانی وجود ندارد.
  • یکی دیگر از عوارض بوتاکس درد به خاطر تزریق است. این مورد بستگی به تاب و تحمل شما در برابر درد تزریق دارد و معمولاً اکثر افراد از پس آن برمی‌آیند.
  • سردرد و تهوع دیگر عارضه‌ای است که برای چیزی حدود پانزده درصد افراد اتفاق می‌افتد.
  • اما مهم‌ترین عارضه بوتاکس که بسیاری از افراد به خاطر این موضوع از بوتاکس کردن صرفه نظر می‌کنند، فلج شدن عضلات صورت است. با انجام بوتاکس عضلات صورت شما برای همیشه فلج می‌شوند و دیگر نمی‌توانید عضلات صورت خود را حرکت دهید. این موضوع باعث می‌شود که دیگر نتوانید احساسات خود را با عضلات صورت خود نشان دهید.

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث می‌شود، وقتی از افراد سؤال می‌کنید هایفو یا بوتاکس در جواب شما هایفو را انتخاب کنند، این است که بوتاکس توانایی تغییر حالت چهره را از شما می‌گیرد و صورت شما برای همیشه ثابت می‌شود.

بوتاکس بهتر است یا هایفو

آیا می توان هایفو و بوتاکس را همزمان استفاده کرد؟

برای جوانسازی پوست روش‌های متنوعی وجود دارند که هایفو و بوتاکس از پرطرفدارترین روش‌ها است. معمولاً افراد یکی از این دو روش را برای جوانسازی پوست انتخاب می‌کنند. انتخاب هایفو یا بوتاکس از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای جوانسازی پوست است، اما سؤال اینجا است که آیا از این دو روش به صورت همزمان می‌توان استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سؤال باید بدانید که بوتاکس و هایفو دو روش کاملاً مجزا برای جوانسازی پوست هستند و هیچ تداخل خاصی با یک دیگر ندارند. اما یک قاعده کلی وجود دارد که تا دوهفته بعد از بوتاکس نباید هیچ شیوه دیگری بر روی صورت اعمال کنید و برای دوهفته به پوست صورت استراحت دهید. به همین دلیل معمولاً به طور همزمان این دو شیوه را به کار نمی‌گیرند و اگر هم بخواهند از هر دو روش استفاده کنند، هایفو را زمانی که تأثیرات بوتاکس از بین رفت، انجام می‌دهند. اما در حالت معمول بین هایفو یا بوتاکس، یکی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی شکم چیست؟ چه عوارضی دارد؟

جوانسازی صورت با هایفو یا بوتاکس

آیا بعد از هایفوتراپی صورت می‌توان بوتاکس انجام داد؟

بسیاری از افراد با این مشکل مواجه می‌شوند، که از روش درمانی که انتخاب کرده‌اند، رضایت کافی نداشته و می‌خواهند روش‌های دیگر را امتحان کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که نباید بلافاصله پس از استفاده از یک روش، اقدام به انجام روش‌های دیگر کنند. همان طور که در بالا گفته شد، به طور کلی هایفوتراپی و بوتاکس تداخلی باهم ندارند و تأثیر بدی روی هم نمی‌گذارند.

اما شما باید به پوست خود فرصت دهید تا بتواند استراحت کند و علاوه بر آن اثر روش قبلی از بین برود. نباید باعجله و بلافاصله بعد از هایفوتراپی اقدام به بوتاکس کنید. سعی کنید حداقل دو هفته به پوست خود اجازه استراحت و بازسازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده را بدهید. سعی کنید بین هایفو یا بوتاکس یکی را انتخاب کنید و همه روش‌ها را روی پوست خود انجام ندهید.

برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، می‌توانید با متخصص‌های پوست مشورت کنید تا آن‌ها به شما برای انتخاب بهترین روش کمک کنند. انجام چندین روش آن‌ هم به صورت پشت سر هم و بلافاصله ممکن است به پوست شما صدمه بزند، به همین دلیل سعی کنید تا حد امکان از این کار جلوگیری کنید.

سخن آخر

مراقبت پوستی و جوانسازی و شفافیت پوست روش‌های بسیار متنوعی دارد. دو روش‌ هایفو و بوتاکس از متداول‌ترین روش‌ها برای جوانسازی پوست می‌باشند. انتخاب بین هایفو یا بوتاکس بستگی به افراد مختلف دارد و معایب و نحوه عملکرد هر دو این روش‌ها را در این مقاله برسی کردیم.

تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • هایفو بهتر است یا بوتاکس؟

برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، می‌توانید با متخصص‌های پوست مشورت کنید تا آن‌ها به شما برای انتخاب بهترین روش کمک کنند. انجام چندین روش آن‌ هم به صورت پشت سر هم و بلافاصله ممکن است به پوست شما صدمه بزند، به همین دلیل سعی کنید تا حد امکان از این کار جلوگیری کنید.

  • هایفو چگونه روی پوست تاثیر می گذارد؟

در واقع دستگاه هایفو امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. در این روش از امواج اولتراسوند استفاده شده است که همان امواج استفاده شده در دستگاه سونوگرافی می‌باشد. در این روش امواج اولتراسوند به یکی از لایه‌های خاص پوست با شدت بالا تابیده می‌شود. تابش این امواج کلاژن‌های پوست را تحریک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *