مجله زیبایی

معرفی انواع بهترین ماسک های پودری به همراه کاربرد و مزایا

امروزه روش‌های مختلفی برای زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلف دستگاه‌های جوانساز پوست و روش‌های مختلف تهاجمی مثل جراحی که برای رفع انواع اختلالات پوست طراحی شده‌اند. در کنار این روش‌ها استفاده از انواع ماسک‌ های پودری صورت که معمولاً عوارض و هزینه کمتری نسبت به نمونه‌های دیگر روش‌های زیبایی دارند، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

به طور کلی هدف اصلی از استفاده ماسک های پودری ، پاکسازی و لایه‌برداری صورت و پاک کردن لکه‌هایی است که معمولاً با پاک‌کننده‌هایی مثل آب و صابون از بین ‌می‌روند. ماسک‌ها در تسکین انواع مشکلات پوست و درخشندگی آن تأثیر فوق‌العاده زیادی دارد. استفاده از ماسک معمولاً جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود پوست رطوبت و شادابی زیادی داشته باشد. در ادامه مقاله قرار است درباره بهترین ماسک پودری و کاربرد و مزایا آن صحبت کنیم. همچنین بهترین برند ماسک پودری را به شما معرفی کنیم.

همچنین برای آشنایی با انواع ماسک صورت برای رفع جای جوش، می توانید به مقاله ” بهترین ماسک صورت برای رفع جای جوش ” مراجعه نمایید.

ماسک پودری سفید روی صورت خانم جوان خندان

ماسک پودری چیست؟

ماسک پودری سبب ایجاد یک نوار بر روی پوست می‌شود که به راحتی می‌توان آن را از پوست جدا کرد. معمولا برای تهیه مواد تشکیل دهنده ماسک‌های پودری از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند اما کاربرد این ماسک‌ها با استفاده از مواد خشک‌کننده مثل الکل یا غلظت ماتریس موجود در آن کنترل می‌شود. الکل معمولاً از فشار بخار کمتری برخوردار است و به عنوان اصلی‌ترین عامل خشک‌کننده شناخته می‌شود.

معمولاً میزان ماتریس موجود در ماسک پودری برای تعیین حالت ویسکوزیته یا گرانروی، تشکیل لایه نواری و ضخامت ماسک تعیین شده و استفاده می‌شود. همچنین مدت زمان مصرف ماسک وابسته به مواد تشکیل دهنده آن است. معمولاً در ماسک‌های پودری بر اساس اهداف متفاوت، گیاهان مختلف و مواد طبیعی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین هر ماسک بر اساس مواد تشکیل دهنده آن برای یک هدف خاص استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی چند نوع ماسک پودری می‌پردازیم و با بهترین برند ماسک پودری بیشتر آشنا می شویم. سایت شفا در ارائه بهترین نوع ماسک های پودر فعالیت فوق العاده خوبی داشته است.

استفاده از ماسک پودری سفید بر روی صورت یک خانم با چشمان بسته

بهترین انواع ماسک های پودری

ماسک های پودری انواع مختلفی دارند و با توجه به تنوع زیادشان، برای هر نوع پوستی مناسب می باشند. در این قسمت، برخی از پر استفاده ترین انواع ماسک پودری را معرفی کرده ایم.

ماسک پودری نرم‌ کننده آلوورا

اصلی‌ترین کاربرد این ماسک پودری برای تسکین و آبرسانی پوست است. همچنین بخش‌های مشکل دار پوست را التیام می‌دهد و جای زخم ها را بهبود می بخشد. معمولاً مخلوط شدن پودر با آب مقطر یک بافت مناسب به وجود می‌آورد. ماسک پودری نرم کننده آلوئه ورا برای پوست‌های مسی، دارای روزاسه، حساس و برافروخته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع ماسک را بهتر است بعد از بخار دادن پوست یا لایه‌برداری صورت استفاده کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود. ماسک آلوئه ورا از مواد آلژینات سدیم، کائولن، نشاسته برنج، پودر تالک و عصاره آلوئه ورا ساخته شده است.

ماسک پودری ذغالی ضد باکتری روی صورت یک خانم

ماسک پودری نرم ضد باکتری زغالی

این ماسک اثرات ضد باکتریایی دارد و برای پاکسازی عمیق پوست، بهبود بافت آن و نرم‌کننده پوست کاربرد دارد. معمولاً ماسک پودری ذغالی را با آب مقطر یا فعال‌کننده گل رز ترکیب می‌کنند و یک بافت مناسب برای ماسک پوست به وجود می‌آید. این ماسک معمولاً تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست می‌ماند و سپس باید با آب گرم شسته شود. همچنین بهتر است پس از استفاده ماسک، از مرطوب‌کننده پوست نیز استفاده شود. اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده این ماسک از زغال و نشاسته برنج است و در کنار آن مواد افزودنی دیگر نیز دارد.

ماسک پودری نرم کننده شیر روی صورت یک خانم

ماسک پودری نرم‌کننده شیر تازه

این ماسک پودری برای صاف کردن و نرم کردن خطوط ریز موجود در پوست، استحکام و تقویت قسمت‌های شل شده پوست، رنگ کردن نواحی مختلف رنگدانه‌های پوست، به تعادل رساندن قسمت‌های خشک و مرطوب پوست، تغذیه و احیای پوست کاربرد دارد. بیشترین ماده تشکیل دهنده این ماسک از پروتئین شیر و نشاسته برنج است. پودر این ماسک نیز باید با روغن، آب و یا مواد دلخواه دیگر مخلوط شود تا پودر حالت خمیری پیدا کند. از بهتریم ماسک های پودر مورد استفاده می توان به این ماسک اشاره کرد.

گیاه جینسینگ برای تهیه ماسک جیسینگ

ماسک پودری نرم‌کننده جنسینگ

ماسک پودری جنسینگ برای احیای پوست‌های تیره، از بین بردن چین و چروک پوست، تحریک گردش خون در زیر پوست و جلوگیری از تشکیل هر نوع چربی بر روی پوست کاربرد دارد. این پوست را معمولاً با آب مقطر و یا مواد دلخواه دیگر مخلوط می‌کنند و پس از خشک شدن به یک بافت مناسب برای استفاده بر روی پوست تبدیل می‌شود. معمولاً پوست‌های کم آب بهتر است از این ماسک استفاده کنند چرا که قدرت آبرسانی بسیار زیادی دارد.

بیشترین ماده تشکیل دهنده این ماسک نشاسته برنج و عصاره‌های جنسینگ است. بهتر است برای نتیجه‌گیری عالی از استفاده این ماسک، ابتدا صورت بخار داده شود و لایه‌برداری شود و سپس از این ماسک استفاده شود.

یک خانم درحال استفاده از ماسک پودری الماس براق

ماسک پودری الماس براق

این ماسک به طور ویژه با پودر الماس واقعی تولید می‌شود و برای رطوبت و آبرسانی شدید پوست بسیار مناسب است. معمولا منافذ پوست با استفاده از این ماسک به طور کامل بسته می‌شوند و همچنین انعطاف‌پذیری پوست افزایش پیدا می‌کند. این ماسک بازسازی سلولی و کلاژن‌سازی پوست را تحریک و تقویت می‌کند و از طریق سم زدایی انواع آلرژی‌ها را بهبود می‌بخشد. معمولاً از این ماسک برای همه انواع پوست می‌توان استفاده کرد. اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده این ماسک از پودر الماس و نشاسته ذرت است.

بهترین ماسک پودری طلایی فویل صورت یک خانم زیبا

ماسک پودری فویل الماس

این ماسک به طور ویژه خاصیت سم زدایی دارد و حاوی پودر فویل نقره فعال است. ذرات الکتریکی با بار مثبت در این ماسک پودری از طریق نقره‌ی فعال تولید می‌شوند و آلودگی‌های پوست را جذب می‌کند. معمولاً ترشح سموم با استفاده از این ماسک تنظیم می‌شود و ضایعات متابولیسم به طور اثرگذاری حذف می‌شوند. این ماسک برای آبرسانی پوست بسیار مؤثر است.

برای استفاده از این ماست که ابتدا پودر را با آب خالص به صورت خمیر در می‌آورند و بر روی صورت می‌مالند تا خشک شود و سپس پوسته‌ها را جدا می‌کنند. اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده این ماسک شامل نشاسته، کلاژن ماهی، پودر نقره فعال و مواد آبرسان است.

ماسک پودری نرم خاک رسی یخی

ماسک پودری نرم خاک رس یخی

از این ماسک پودری برای سفت کردن منافذ بزرگ پوست صورت، بهبود خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری پوست، روشن کردن پوست تیره، خنک و لطیف کردن پوست و برای افزایش استحکام پوست استفاده می‌شود. برای استفاده ابتدا آن را با آب مقطر یا مایع دلخواه مخلوط می‌کنند تا یک بافت مناسب تشکیل شود.

اکثر اوقات برای پوست‌های مختلط یا معمولی استفاده از این ماسک توصیه می‌شود. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر است ابتدا صورت را بخار دهید و لایه‌برداری کنید و سپس از این ماسک استفاده نمایید. اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده این ماسک کائولن، نشاسته برنج، خاک رس میکرونیزه و اسانس نعنا است. برای تهیه این ماسک و شناخت بهترین برند ماسک پودری می توانید به سایت شفا مراجعه کنید.

مالیدن ماسک پودری با برس روی صورت یک خانم جوان

کاربرد ماسک های پودری چیست؟

حال که متوجه شدید ماسک پودری چیست و انواع آن کدام است، بهتر است با کاربردهای آن نیز آشنا شوید. معمولاً همه ماسک‌ها برای استفاده یکسان ساخته نمی‌شوند و هر ماسک ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. ماسک‌های پودری به عنوان یک مراقبت‌کننده کامل پوست هستند. برخلاف ماسک‌های ورقه‌ای و ماست‌های سنتی، ماسک‌های پودری مواد نافعال خود را در هنگام استفاده فعال خواهند کرد. برای استفاده نیز معمولاً با یک مایع مخلوط می‌شوند تا هنگام استفاده مواد ماسک بسیار تازه و جدید باشند. این مورد از اصلی‌ترین کاربرد‌های ماست‌های پودری است.

همچنین تنوع بسیار زیاد ماسک‌های پودری، معمولاً قادر است افراد زیادی را به خود جذب کند. چرا که برای هر نوع پوست و هر رنگی ماسک مناسب پودری وجود دارد. هر ماسک نیز می‌تواند بر اساس نیاز‌های فعلی پوست‌ها را به طور ویژه تغذیه کند. همچنین استفاده از ماسک‌های پودری شرایط را برای برطرف کردن انواع نیاز‌های پوست، تنها با یک پودر ساده فراهم می‌کند.

بهترین ماسک پودری خاک رس روی صورت یک خانم خندان و جوان

مزایا استفاده از ماسک های پودری

معمولاً ماسک‌های پودری بخاطر ویژگی‌های خاص خود از مزایای بسیار خوبی نیز برخوردارند. از جمله مزایای استفاده از این ماسک‌ها شامل موارد زیر است:

  • تازگی و اثربخشی مواد این ماسک‌ها به دلیل خشک بودن و تهیه در هنگام استفاده بسیار قابل توجه است و از مزایا اصلی ماسک پودری است.
  • این ماسک‌ها به دلیل اینکه مایع نیستند، از مواد نگهدارنده و مصنوعی بسیار کمی استفاده می‌کنند. همچنین به خاطر خشک بودن شرایط برای رشد باکتری‌ها در این ماسک‌ها بسیار کم است.
  • انواع ماسک‌های پودری تولید شده برای پوست‌های مختلف مفید است و به نوعی که در انتخاب این ماسک محدودیتی برای افراد وجود ندارد و هر کس بر اساس نوع پوست خود می‌تواند انتخاب کند.
  • از دیگر کاربرد‌های خاص این ماسک می‌توان به نحوه مخلوط کردن آن توسط خودتان اشاره کرد. چرا که هر کس می‌تواند این ماسک را در هر بافت مورد نظر خود و با مواد آبرسان مختلف مخلوط کرده و استفاده کند.

یک خانم با حوله روی سر و انواع ماسک پودری روی صورت

معایب استفاده از ماسک پودری

استفاده از ماسک‌های پودری به همان اندازه که مزایای زیادی دارد، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. از اصلی‌ترین معایب استفاده از ماسک پودری در پوست صورت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم توجه به دستورالعمل‌های موجود بر روی بست‌بندی مواد ماسک.
  • مخلوط کردن پودر ماسک با موادی به غیر از آنچه که در دستورالعمل ماسک پودری گفته شده است و در نتیجه باعث به وجود آمدن عوارض زیان بار بر روی پوست می شود.
  • توجه نکردن به تاریخ تولید و انقضای مواد ماسک که باعث ایجاد انواع حساسیت و آلرژی‌ها در پوست می‌شود.
  • استفاده بیش از حد از لایه بردار یا ماسک‌های پودری و یا انواع دیگر ماسک‌ها می‌تواند پوست را تحریک کند و آن را دچار خشکی کند.
  • استفاده از ماسک بیشتر از زمان گفته شده در دستورالعمل، که باعث گرفتن رطوبت پوست از طریق مواد ماسک می‌شود. در این صورت پوستن تنها آبرسانی نمی‌شود، بلکه مواد مغذی آن نیز توسط ماسک جذب می‌شود.
  • استفاده از مواد اسیدی و مخلوط کردن آن با مواد پودر می‌تواند پوست را دچار سوختگی کند و همچنین باعث ایجاد لکه‌های مختلف بر روی پوست شود.

بهترین ماسک پودری روی صورت یک خانم با حوله سفید روی سر

طرز استفاده از ماسک پودری

طریقه مصرف ماسک پودری بدین شکل است که ابتدا باید دستورالعمل موجود بر روی بسته را به طور کامل مطالعه کنید و بر اساس آن عمل کنید. معمولاً دستورالعمل انواع ماسک‌های پودری به یک شکل است اما گاهی ممکن است تغییراتی نیز داشته باشد. حالت کلی استفاده از ماسک پودری بدین صورت است:

  • ابتدا مواد ماسک پودری را با قاشق غذاخوری در یک ظرف کوچک بریزید.
  • مواد ماسک را با یک قاشق غذاخوری آب یا مایع دیگر دلخواه فعال کنید. پس از آن آب و کود را با یک برس کوچک هم بزنید و مخلوط کنید تا یک خمیر و بافت مناسب ایجاد شود.
  • ماسک پودر را با حرکات دایره‌ای ملایم بر روی پوست‌تان ماساژ دهید.
  • سپس از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک بر روی پوست باقی بماند. پس از خشک شدن ماسک می‌توانید دوباره به آن آب اسپری کنید تا برای زمانی بیشتری عمل آب‌رسانی را انجام دهد.
  • بعد از اتمام زمان گفته شده، ماسک را با آب گرم از پوستتان بشویید و سپس با یک حوله نمدار خشک کنید. پس از آن از سرم و مرطوب‌کننده طبیعی مورد علاقه بر روی پوست استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اینکه ماسک پودری چیست و انواع آن کدامند، صحبت کردیم. از انواع ماسک پودری آلوئه ورا، ماسک پودری نرم‌کننده ضد باکتری زغالی، ماسک پودری نرم‌کننده شیر، ماسک پودری نرم‌کننده جنسینگ، ماسک پودری الماس براق و ماسک پودری الماس صحبت کردیم و مواد تشکیل دهنده هر کدام از این ماسک‌ها را معرفی کردیم.

درباره کاربرد ماسک پودری و مزایا و معایب استفاده از آن نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. می‌توانید بر اساس اطلاعات موجود درباره هر نوع ماسک، ماسک متناسب با نوع پوست صورت‌تان را انتخاب کنید و مزایا و معایب استفاده از این ماسک‌ها را مطالعه کنید و سپس از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی ماسک پودری عارضه چندانی ندارد و اگر طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته‌بندی استفاده شود. همچنین با مراجعه به سایت شفا می‌توانید با بهترین برند ماسک پودری نیز آشنا شوید.

منابع: healthline , juniperandpineorganics , dpc2000

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • ماسک پودری چیست؟

ماسک‌های پودری در ساختار خود از اجزای خشک تشکیل شده‌اند که معمولاً نوعی خاک رس را شامل می‌شود. خاصیت خشکی یا بدون آب این ماسک ها به این معنی است که هیچ ماده نگهدارنده، پرکننده یا افزودنی در لیست مواد تشکیل دهنده آن پیدا نمی کنید.

  • طرز استفاده از ماسک پودری چگونه است؟

نحوه استفاده از ماسک های پودری ، بسیار آسان و راحت می باشد. فقط می بایست دستورالعمل های روی محصول را با دقت بخوانید و انجام دهید. طرز استفاده از این ماسک ها به طور کامل داخل این مقاله توضیح داده شده است.

  • انواع ماسک پودری کدام اند؟

ماسک های پودری انواع مختلفی دارند. انواع این ماسک های صورت عبارتند از ماسک پودری بابونه ، ماسک پودری لاوندر، ماسک پودری گل رز ، ماسک پودری شکلات و ماسک پودری طلا .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *