مجله زیبایی

چرا باید از ماسک های صورت استفاده کنیم؟ بهترین زمان استفاده از ماسک صورت

خیلی از افراد برای مراقبت از پوست‌شان از ماسک‌ های مخصوص صورت کمک می‌گیرند. ماسک صورت ویژگی‌های مختلفی دارد و از تنوع گوناگونی برخوردار است. برای افزایش میزان تأثیر ماسک صورت بر روی پوست ابتدا باید ماسک متناسب با نوع پوست خودتان را تهیه کنید و همچنین با روش استفاده صحیح از ماسک آشنایی داشته باشید.

دفعات استفاده از ماسک صورت برای تأثیر‌گذاری مناسب بر روی پوست اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله در رابطه با روش‌های صحیح استفاده از ماسک صورت صحبت کنیم. برای آشنایی با مدت زمان لازم برای استفاده از انواع ماسک‌ های صورت و تعداد دفعات استفاده از آن در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ماسک صورت روی پوست صورت یک خانم و یک بچه دختر

ماسک صورت چیست ؟

ماسک صورت جزء محصولات بسیار مهم مراقبتی پوست به شمار می‌رود که دارای انواع و اقسام متفاوت است. استفاده از این ماسک‌ها باعث تغذیه پوست می‌شود و پوست سفت و روشن‌تری خواهید داشت. از ویژگی‌های خاص ماسک صورت می‌توان به مراقبت‌های درمانی کامل پوست اشاره کرد. به همین دلیل باید در انتخاب ماسک صورت نکات خاصی را رعایت کنید.

اگر ماسک صورت انتخاب شده بر اساس نیاز پوست‌تان باشد، باعث می‌شود تمام چربی اضافه پوست از بین برود و منافذ پوست به طور کامل پاکسازی شود. همچنین آلودگی‌ها و چربی اضافه موجود بر روی پوست از طریق ماسک گرفته می‌شود و رطوبت و شادابی پوست افزایش می‌یابد. ماسک صورت دارای انواع گوناگونی است که در این مقاله درباره نحوه زمان‌بندی استفاده از ماسک پودری و ماسک ورقه‌ ای صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک صورت برای رفع جای جوش و لک

ماسک صورت مشکی روی صورت یک خانم با چشمان بسته

چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

برای استفاده از ماسک صورت دلایل بسیار زیادی وجود دارد اما اصلی‌ترین هدف استفاده از ماسک صورت پاکسازی کامل پوست و رفع لکه‌هایی است که از طریق پاک ‌کننده‌ها از بین نمی‌روند. ماسک صورت می‌تواند پوست را تسکین دهد و زردی پوست را به طور کامل از بین ببرد و باعث روشن شدن پوست میشود. همچنین ماسک ها در افزایش میزان جریان خون در زیر پوست صورت تأثیر دارند و مانع از پوسته پوسته شدن یا خستگی پوست می‌شوند.

ماسک صورت به افراد کمک می‌کند تا حس بهتری نسبت به پوست خود داشته باشند. از دیگر فواید استفاده ماسک صورت می‌توان به عواملی مثل بهبود بافت پوست، از بین بردن آلودگی و جذب چربی‌های پوست، کاهش چین و چروک و خطوط موجود بر روی پوست، کمک به آبرسانی پوست، افزایش لطافت و نرمی، افزایش قدرت انعطاف ‌پذیری، کاهش سیاهی اطراف چشم، از بین بردن آکنه پوست و… اشاره کرد. دفعات استفاده از ماسک صورت در میزان تأثیرگذاری آن بر روی پوست نقش زیادی دارد.

چند وقت یکبار از ماسک صورت استفاده کنیم؟

به دلیل اهمیت زیادی که ماسک صورت برای سلامت و مراقبت از پوست دارد، باید دفعات استفاده از ماسک صورت مشخص باشد. پس از رعایت نکات مربوط به خرید ماسک صورت مثل نوع پوست، در زمان‌بندی استفاده از ماسک نیز بهتر است فصول و وضعیت آب و هوا را در نظر بگیرید. میزان خشک شدن پوست در فصل زمستان بیشتر از فصل تابستان است. به همین دلیل اکثر اوقات گونه‌ ها قرمز و ملتهب می‌شوند. پس در برخی فصل‌ها پوست نیاز به توجه بیشتری دارد و بهتر است در فصل زمستان چند بار در هفته از ماسک‌ های صورت استفاده کنید.

در فصل تابستان نیز باید چربی پوست کنترل شود و به همین دلیل باید از ماسک‌ هایی استفاده کنید که در کنترل چربی پوست تأثیر داشته باشند. استفاده زیاد از ماسک صورت مرطوب ‌کننده در فصل تابستان می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد و رطوبت پوست‌تان را کاهش دهد.پس باید با اصول های مشخص شده از ماسک ها استفاده نمایید.

استفاده از ماسک صورت ورقه ای توسط یک خانم

ماسک صورت ورقه‌ ای

ماسک ورقه ای بسیار نازک هستند و از پیش آماده شده‌اند. ماسک‌ های ورقه‌ ای به سرم هیدروژلی و مایع معدنی آغشته شده‌اند که فقط باید آن را بر روی پوست‌تان قرار دهید. جنس ماسک ورقه‌ ای از کاغذ یا الیاف است و برخی از این نوع ماسک‌ها از نارگیل یا ژل‌های مخصوص بسیار باریک برای افزایش آبرسانی پوست ساخته می‌شوند. ظاهر طراحی ماسک ورقه‌ ای مثل صورت است تا تمام شکاف‌ها را به طور کامل پوشش دهد. این ماسک دارای مواد مغذی بسیار مناسب برای مراقبت از پوست است که سبب افزایش شادابی پوست می‌شود.

تعداد دفعات استفاده از ماسک ورقه‌ ای

ماسک های ورقه ای جزء ساده‌ ترین محصولات مراقبتی پوست به شمار ‌می‌روند که قبل از استفاده باید پوست‌تان را آماده کنید. ابتدا صورتتان را با یک شوینده مناسب بشویید و از یک لایه بردار بر روی پوستتان استفاده کنید تا مواد موجود در ماسک به راحتی جذب پوست شود. تعداد دفعات استفاده از ماسک صورت ورقه‌ ای ۲ تا ۳ بار در هفته می‌باشد.

اما باید دقت کنید در صورت کاهش این زمان ممکن است ماسک ورقه‌ ای تأثیر معکوسی بر روی پوست داشته باشد و استفاده مداوم از لایه بردار در زمان آماده ‌سازی پوست برای استفاده از ماسک به پوست آسیب بزند. همچنین استفاده از این ماسک به تعداد دفعات کمتر در هفته باعث می‌شود ماسک نتواند تأثیر آنچنانی بر روی پوست داشته باشد و عملکرد مناسبی از خود نشان ندهد.

بیشتر بخوانید: ماسک ورقه ای چیست و مزایا استفاده از آن

استفاده از ماسک ورقه ای روی پوست یک خانم

زمان لازم برای استفاده از ماسک ورقه‌ ای

بهتر است پس از انجام آماده‌ سازی پوست، ماسک را از بسته ‌بندی آن خارج کنید و بر روی صورت تمیز بگذارید. مدت زمان لازم برای استفاده از ماسک ورقه‌ ای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است و پس از این زمان باید ماسک را بردارید و صورت شاداب و باطراوتی داشته باشید. البته باید دقت کنید در زمان استفاده تمام دستورالعمل‌های موجود بر روی بسته ‌بندی ماسک را دنبال کنید. چرا که ممکن است برخی از دستورالعمل‌ها با نحوه استفاده ماسک تفاوت داشته باشد.

 نگه داشتن بیش از اندازه ماسک بر روی صورت باعث می‌شود تأثیر خود را از دست بدهد و در صورت خشک شدن زیاد رطوبت از پوست به ماسک برگردد. زمانی که ماده مغذی موجود به روی پوست انتقال پیدا کند، تأثیرگذاری ماسک پس از برداشتن آن همچنان ادامه دارد و شما نباید بعد از برداشتن ماسک صورت خود را بشویید.پس به زمان گذاشتن ماسک دقت نمایید.

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه‌ ای

استفاده از ماسک ورقه‌ ای در برخی از زمان‌ها تأثیر بهتری بر روی پوست دارد. مثلاً قبل از خواب یک زمان مناسب برای استفاده از ماسک ورقه‌ ای است که آرایش ندارید و فقط باید چند دقیقه ماسک را بر روی صورت‌تان نگه دارید و سپس به رختخواب بروید. بعد از بیدار شدن نیز می‌توانید از ماسک ورقه‌ ای استفاده کنید. در این زمان هم پوست شما کاملاً تمیز است و آرایشی ندارید و در صورت استفاده از ماسک در طول روز پوست باطراوتی خواهید داشت.

می توانید در زمان حمام کردن روتین پوستی خود را با ماسک ورقه‌ ای کامل کنید و همچنین در زمان استراحت که از استرس‌های روزمره فاصله می‌گیرید، می‌توانید از ماسک صورت بر روی پوستتان استفاده کنید. استفاده از ماسک ورقه‌ ای بعد از قرار گرفتن در برابر آفتاب کمک زیادی به پوست شما می‌کند تا رطوبت از بین رفته پوست مجدداً بازگردد و سلامتی و جوانی پوست صورت حفظ شود.

فواید ماسک صورت برای پوست

مزیت‌ های استفاده از ماسک ورقه‌ ای

ماسک‌ های ورقه‌ ای برای آبرسانی پوست صورت یک گزینه عالی هستند. همچنین در بهبود کیفیت پوست از طریق مواد مغذی و معدنی موجود در ماسک نقش مهمی دارند. وجود ویتأمین‌های خاص در سرم ماسک‌ های ورقه‌ ای باعث پاکسازی کامل پوست و افزایش شفافیت و درخشندگی صورت می‌شود. همچنین پوست روزانه در معرض انواع آلودگی‌ها و مواد آرایشی و عناصر محیطی آسیب زا دیگر قرار دارد.

 استفاده از ماسک ورقه ای به تخلیه آلودگی‌های موجود بر روی پوست کمک می‌کند و تمام ناخالصی‌های موجود بر روی پوست را از بین می‌برد. با از بین رفتن آلودگی‌های سطح پوست، تیرگی و کدری پوست نیز برطرف می‌شود و در این صورت پوست صورت شما روشن‌تر می‌شود. عادت‌های غذایی و تغییرات هورمونی باعث ایجاد انواع آکنه بر روی پوست می‌شود که با استفاده از ماسک‌ های ورقه‌ ای می‌توان این موارد را نیز رفع کرد.

استفاده از ماسک پودری

ماسک صورت پودری

استفاده از ماسک پودری باعث می‌شود یک نوار بر روی پوست ایجاد شود. در تهیه ماسک پودری از روش‌های خاصی استفاده می‌شود و از طریق مواد خشک‌ کننده مثل ماتریس یا الکل، رطوبت این ماسک کنترل می‌شود. اصلی‌ترین ماده خشک ‌کننده مورد استفاده در ماسک پودری الکل است که از فشار بخار کمتری برخوردار است.

معمولاً میزان ماتریس موجود در ماسک پودری در تعیین حالت ویسکوزیته ماسک و ضخامت آن تأثیر دارد. همچنین زمان استفاده ماسک بر اساس مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است.

تعداد دفعات استفاده از ماسک پودری

تعداد دفعات استفاده از ماسک پودری بر اساس انواع آن و محتویات ماسک متفاوت است. بهتر است ابتدا با پاک‌کننده معمولی پوست صورت‌تان را تمیز کنید و پس از آن ماسک را به صورت لایه یکدست بر روی صورتتان قرار دهید.

تعداد دفعات استفاده از ماسک صورت پودری بر اساس نوع پوست نیز متغیر است. مثلاً اگر پوست شما چرب باشد بهتر است دو یا سه بار در هفته از ماسک پودری استفاده کنید. اما اگر پوست شما حساس باشد بهتر است فقط یک بار در هفته از ماسک پودری استفاده شود. از ماسک‌ های پودری آبرسان می‌توان هفته‌ای چند بار نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ماسک پودری چیست و کاربرد آن در جوانسازی صورت

استفاده از ماسک پودری روی صورت یک خانم جوان

بهترین زمان استفاده از ماسک پودری

برای استفاده از ماسک پودری نیاز به زمان بندی است. بهتر است بر اساس دستورالعمل موجود بر روی بسته‌ بندی ماسک مدت زمان مصرف و نحوه استفاده آن را مطالعه کنید. اما به طور کلی ماسک ۵ الی ۲۵ دقیقه بر روی پوست قرار می‌گیرد و زمانی که به طور کامل خشک شود، می‌توانید آن را از پوستتان بشویید.

 اما به طور کلی مدت زمان مصرف ماسک پودری بر اساس محتویات ساختاری ماسک است. برای نحوه مصرف ماسک پودری نیز بهتر است آن را با مقداری آب ولرم ترکیب کنید و یا به جای آب از گلاب و شیر استفاده کنید. البته این مورد نیز در دستورالعمل موجود بر روی بسته ‌بندی ماسک وجود دارد.برای نحوه استفاده از ماسک های پودری توضیحات روی بسته بندی را مطالعه نمایید.

فواید استفاده از ماسک‌ های پودری

این نوع ماسک صورت خاصیت ترمیم کنندگی بسیار قوی دارد و استفاده از آن در پاکسازی سطح پوست بسیار مناسب است. در محتویات ماسک‌ های پودری از عصاره طبیعی گیاهان استفاده می‌شود که در جوانسازی طبیعی پوست تأثیر‌گذار هستند. محتویات این ماسک‌ها فاقد چربی و مواد شیمیایی مضر برای پوست است و به عنوان یک ماده پاکسازی حرفه‌ای و مرطوب‌ کننده عمقی پوست عمل می‌کند.

ماسک‌ های پودری برای پوست‌های حساس یک متعادل‌کننده بسیار خوب هستند. قابل استفاده بر روی انواع پوست‌ها هستند و تمام آسیب‌های پوستی با استفاده از این ماسک‌ها بازسازی می‌شوند. ماسک پودری به عنوان روشن‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کند و باعث بالا رفتن ایمنی سلول‌های پوست می‌شود. برای بهره‌مندی از این مزایا بر روی پوست‌تان باید دفعات استفاده از ماسک صورت پودری را رعایت کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

کلام آخر

پوست مانند تمام قسمت‌های بدن انسان نیاز به رسیدگی و محافظت کاملاً تخصصی دارد. به دلیل وجود انواع آلودگی‌های محیطی در اطراف ما پوست به تنهایی نمی‌تواند از خود دفاع کند. به همین دلیل باید از مکمل‌هایی استفاده شود تا مقاومت پوست و میزان طراوت آن افزایش پیدا کند.

استفاده از ماسک صورت به پوست کمک می‌کند تا کمبود‌ها و نیاز‌های مهم خود را برآورده کند. دفعات استفاده از ماسک صورت و زمان بندی آن نقش مهمی در تأثیرگذاری ماسک بر روی پوست دارد و در هنگام استفاده از ماسک‌ های صورت باید به این موارد توجه کنید.

شما میتوانید انواع ماسک صورت را با توجه به نیاز خود از سایت شفا تهیه کنید.فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا ارائه دهنده دستگاه های زیبایی از جمله دستگاه هایفوتراپی،دستگاه بخور سرد و گرم،دستگاه میکرودرم و … میباشد.همچنین انواع ماسک های صورت با کیفیت بسیار بالا با قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • ماسک صورت را قبل یا بعد از حمام استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک به صورت هفته‌ای در روتین پوستی شما اهمیت زیادی دارد. اما روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از ماسک صورت در حمام استفاده کنید. مثلاً می‌توانید سطح پوست را به طور کامل تمیز کنید و ماسک را بر روی صورت قرار دهید تا آلودگی‌ و مواد آرایش بر روی پوست وجود نداشته باشد. همچنین می‌توانید قبل از رفتن به حمام ماسک را روی صورت‌تان قرار دهید و سپس به حمام بروید. روش دیگر این است که ابتدا دوش بگیرید و سپس روی پوست صورت ماسک بگذارید. این روش در پاکسازی عمیق پوست‌ های چرب تأثیر زیادی دارد. البته نوع ماسک مورد استفاده بر روی پوست در نحوه استفاده آن چه قبل از حمام و چه بعد از حمام اهمیت دارد. ماسک‌ های ورقه‌ ای قبل از استفاده نیاز به روتین مراقبت از پوست خاصی دارند و بعد از برداشتن آن نیز نباید صورتتان را بشویید. پس بهتر است از ماسک ورقه ای بعد از حمام استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *