مجله زیبایی

بررسی تفاوت آر اف با میکرونیدلینگ از نظر روش انجام، عوارض و هزینه

معمولا با بالا رفتن سن تغییرات متفاوتی در ظاهر افراد رخ می‌دهد. به طور کلی در تمام سیستم بدنی فرد تفاوت‌های بسیاری نسبت به قبل ایجاد می‌شود. به همین دلیل، علم پزشکی به دنبال روش‌هایی برای درمان مسائل مختلف مربوط به افزایش سن از جمله جوانسازی پوست و چین و چروک‌های صورت بود. امروزه با پیشرفت‌های علم پزشکی دستگاه‌های مختلف و مجهزی برای انجام جوان ‌سازی پوست توسط متخصصان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله روش‌های درمانی دارای درجه اعتبار زیاد در حوزه پوست می‌توان به میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال اشاره کرد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر شناخت این دو روش جوان سازی، تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ را نیز بررسی کنیم.

زیباسازی صورت یک خانم با دستگاه آر اف

آر آف چیست؟

آر اف فرکشنال یکی از جدید‌ترین روش‌ها برای انجام جوان سازی پوست صورت است. امواج رادیوفرکانسی به امواج رادیویی می‌گویند که در زمینه پزشکی فواید بسیار زیادی دارد. امواج دستگاه آر اف مورد استفاده برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست، از سرعت و فرکانس متفاوتی برخوردار هستند. این امواج هیچ آسیبی به لایه اپیدرم پوست افراد نمی‌رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش آر اف و کاربرد های آن، می توانید مقاله ” آر اف چیست و کاربرد آن در جوانسازی و درمان ” را مطالعه نمایید.

دستگاه میکرونیدلینگ درماپن روی صورت یک خانم وان برای جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ چیست؟

از مدرن‌ترین روش‌های انجام جوانسازی پوست می‌توان به میکرونیدلینگ اشاره کرد. در این روش غیر تهاجمی با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ و سوزن‌های ریز در قسمت‌های مختلف از پوست سوراخ‌های ریز و سطحی ایجاد می‌کنند. پس از آن ترک‌های پوست که ممکن است در اثر عوامل مختلف مثل چاقی یا زایمان ایجاد شده باشد از بین می‌رود. به دلیل اینکه کلاژن‌های موجود در سطح زیر پوست تحریک می‌شوند و شروع به جوان سازی پوست می‌کنند.

همچنین اگر دوست دارید درباره روش مبکرونیدلینگ و عوارض و مزایا آن بیشتر بدانید، می توانید به مقاله ” میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می شود؟ ” مراجعه نمایید.

مقایسه آر اف و میکرونیدلینگ از نظر روش انچام

مقایسه آر آف و میکرونیدلینگ از نظر روش انجام

روش انجام میکرونیدلینگ با روش انجام آر اف دارای تفاوت‌هایی است. از اصلی ترین تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میکرونیدلینگ معمولاً به دو روش دستی و یا استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد. این دستگاه، که در قسمت سر آن دارای سوزن‌های‌ریزی است، از طریق ضربه زدن بر روی پوست حفره‌های‌ریزی در روی آن به وجود می‌آورد. این حفره‌ها روشی برای وارد کردن دارو‌های درمانی از طریق دستگاه به داخل پوست صورت است.

این مواد شامل مواد مورد نیاز جوان سازی پوست مثل انواع ویتأمین‌ها است که با تحریک کلاژن‌های پوست، زمینه طبیعی و خود به خودی جوان سازی پوست را فراهم می‌کند. پس از آن پوست به صورت طبیعی شروع به بازسازی و ترمیم بخش‌های صدمه دیده خود می‌کند.

روش انجام آراف فرکشنال با استفاده از دستگاه مخصوص آن به این صورت است که سوزن‌های بسیار ظریفی وارد پوست می‌شود و تا عمق ۴ میلیمتر در پوست می‌تواند نفوذ کند تا کلاژن‌ها و سلول‌های پوستی موجود در عمق پوست را با امواج رادیو فرکانسی تحریک به بازسازی کند.

استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ روی صورت یک خانم با هدبند سفید

مقایسه آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ از نظر کاربرد

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ  در کاربرد این دو روش است.  آر اف فرکشنال برای درمان افتادگی پلک و لیفت ابرو استفاده می‌شود. برای سفت کردن پوست گردن و دست‌ها، برطرف کردن انواع چروک پوست اطراف چشم، درمان انواع آکنه‌های فعال و جای جوش در پوست، درمان شل شدگی پوست و لیفتینگ آن، برطرف کردن مشکلات غبغب و… کاربرد دارد.

کاربرد میکرونیدلینگ در درمان چین و چروک، اسکار و آکنه، آلوپسی و مشکلات رنگ پوست، مشکلات پس از کاهش و افزایش وزن و یا لیپوساکشن در پوست و کمک به جوان سازی پوست است.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله تفاوت آر اف با هایفو را نیز مطاله نمایید.

عوارض آر اف و میکرونیدلینگ روی صورت

مقایسه آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ از نظر عوارض

معمولاً پس از انجام درمان با استفاده از این دو روش عوارضی نیز در پوست افراد شکل می‌گیرد. به طور کلی پس از درمان آر اف عارضه خاصی که دائمی و نگران‌کننده باشد به وجود نمی‌آید. معمولاً بعد از انجام آر اف ممکن است پوست دچار تورم و قرمزی ‌شود و یا اینکه نقاط تیره رنگی در پشت به وجود بیاید که بعد از ۲ تا ۳ هفته از بین خواهد رفت. همچنین در هنگام انجام لیزر پوست دچار داغ شدن و یا سوزش می‌شود. همه این عوامل نشان از عملکرد درست دستگاه لیزر آر اف فرکشنال است.

از عوارض پس از انجام روش میکرونیدلینگ می‌توان به قرمزی و التهاب پوست تا چند روز پس از انجام درمان اشاره کرد. ممکن است در صورت وجود عفونت فعال در بدن، میکرونیدلینگ باعث افزایش میزان عفونت‌های فعال بدن شود. همچنین اگر میزان فشار از طریق دستگاه به پوست زیاد باشد، می‌تواند باعث تیرگی در پوست شود.

برای درک بهتر عوارض آر اف، می توانید به مقاله ” عوارض آر اف چیست ” مراجعه نمایید.

مقایسه میکرونیدلینگ و آر اف از نظر هزینه

مقایسه آر اف و میکرونیدلینگ از نظر هزینه انجام درمان

از دیگر تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ می توان به هزینه های استفاده از این روش ها اشاره کرد. هزینه انجام میکرونیدلینگ بر اساس تعداد جلسات، نوع پوست فرد، نوع آسیب دیدگی موجود در پوست و… متفاوت است. هزینه میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش‌های درمانی مناسب‌تر است.

انجام آر اف فرکشنال از دو مورد متفاوت نشئت می‌گیرد. هزینه سری دستگاه که معمولاً برای هر فرد به طور اختصاصی انجام می‌شود و باید کاملاً بهداشتی باشد و جلسات مختلف درمان که شامل استفاده از دستگاه اصلی و هزینه‌های درمانی مرتبط مثل نوع پوست فرد، نوع مشکل پوستی فرد و… است.  هزینه استفاده از آر اف فرکشنال بسیار بالا است.

آر اف فرکشنال بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

معمولاً استفاده از میکرونیدلینگ نسبت به آر فرکشنال اثر دائمی‌تر و طولانی‌تری دارد. برای آسیب های‌ عمیق پوستی از میکرونیدلینگ و برای آسیب‌های سطحی مثل چین و چروک از آر اف می‌توان استفاده کرد. هزینه انجام میکرونیدلینگ نسبت به آر اف فرکشنال مناسب‌تر است. استفاده از میکرونیدلینگ روند درمان و بهبود طولانی‌تری نسبت به آر اف فرکشنال دارد. معمولاً بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست دچار خون مردگی می‌شود، در حالی که در آر آف فرکشنال عفونت و خون مردگی وجود ندارد.

روش درمان میکرونیدلینگ با سوزن است در حالی که در آر اف از امواج رادیو فرکانسی استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت میکرونیدلینگ برای مشکلات عمیق‌تر بهتر است و روش آر اف فرکشنال برای مشکلات سطحی‌تر پوست کاربرد بهتری دارد.

سخن آخر

به طور کلی می‌توان گفت روش آر اف فرکشنال و روش میکرونیدلینگ بر اساس نوع نیاز پوست فرد، شرایط بدنی افراد و تشخیص پزشک متخصص می‌توانند مفید یا و مؤثر باشند. همچنین ممکن است در برخی از موارد از هر دو روش برای درمان مشکلات پوستی استفاده شود. معمولاً استفاده از دو روش در اکثر موارد نتیجه بهتری می‌دهد.

حال با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله می‌توانید برای درمان مشکلات پوستی خودتان از روش میکرونیدلینگ یا آر اف استفاده کنید و اطلاعات کاملی درباره هر کدام از این درمان‌ها در اختیار داشته باشید و تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ را بدانید.

منابع: healthline

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  •  آر اف بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

به طور کلی شما باید قبل از عمل جوانسازی، با پزشک خود مشورت کنید که چه روش زیباسازی برای پوست شما مناسب تر است. اما بر اساس آمار، افرادی که روش آر اف فرکشنال را انتخاب کرده اند، نتایج بهتری گرفته اند.

  • عوارض آر اف بیشتر است یا میکرونیدلینگ؟

اگر عمل جوانسازی اصولی و توسط پزشک با تجربه انجام شود، فرقی نمی کند که از چه روشی استفاده می کنید؛ انجام اون روش عوارض حادی برای پوست شما نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *