دسته‌بندی نشده

آشنایی با انواع روتین پوستی نوجوانان و ویژگی هایی که باید داشته باشد

در دوران نوجوانی بدن بر اساس ساختار و هورمون‌های جدید دچار تغییراتی می‌شود. در دوران نوجوانی پوست صورت مقدار زیادی کلاژن ذخیره می‌کند که این مقدار در دوران نوجوانی کاهش می‌یابد. کاهش کلاژن در پوست سبب ایجاد چین‌ و چروک و پیری می‌شود. در نتیجه با برنامه‌ریزی و داشتن روتین پوستی نوجوانان و مراقبت‌های لازم می‌توان به کاهش چین‌ و چروک‌‌های زودرس کمک کرد. در دوران نوجوانی برخی از پوست‌ها به این تغییرات هورمونی واکنش نشان می‌دهند و این موضوع باعث افزایش تولید چربی در پوست و آلودگی‌ها می‌شود.

این آلودگی‌ها ممکن است سلول‌های زنده پوستی شما را به دام انداخته و سبب حساسیت و جوش ‌شوند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تا در بزرگ‌سالی از پوست زیبا و شفاف خود لذت ببرید باید در زمان نوجوانی که پوست شما در حال دگرگونی است مراقبت‌های پوستی را آغاز کنید.

انجام روتین پوستی نوجوانان به شما کمک خواهد کرد پوستتان را در بهترین حالت ممکن مراقبت و نگه‌داری کنید و از پیری زودرس و تمام اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است زود اتفاق بیفتد پیشگیری کنید. در ادامه این مطلب به ویژگی‌‌های روتین مراقبت از پوست، نیاز نوجوانان برای این روش‌ها برای مراقبت پوستی و شناسایی انواع مراقبت‌های پوستی خواهیم پرداخت.

یک خانم نوجوان در حال انجام روتین پوستی

روتین پوستی نوجوانان

 

چرا نوجوانان به روتین مراقبت از پوست نیاز دارند؟

دوره نوجوانی از دوازده‌سالگی آغاز می‌شود و بستگی به ژن هر انسان تا بیست‌سالگی و نهایت بیست‌ودوسالگی ادامه پیدا می‌کند. در این دوره جوش‌های کوچک و بزرگ مهمان صورت شما خواهند شد و جوش‌های سر سفید، خشکی یا چربی پوست به‌ صورت ناگهانی پوست شما را درگیر خود می‌کند. البته بهتر است بدانید گروهی از نوجوانان نیز هستند که تغییرات هورمونی کمتری را تجربه می‌کنند و به‌ آرامی از این مرحله عبور می‌کنند.

توصیه می‌شود که اگر فرزند شما در پایان سن نوجوانی قرار دارد با رعایت کردن روتین مراقبت از پوست نوجوانان تاثیر‌اتی که این هورمون‌ها بر روی پوست می‌گذارند را به حداقل برسانید. در روتین پوستی نوجوانان لازم است نوجوانان مواد غذایی‌هایی را مصرف کنند که ارزش غذایی بالایی داشته باشد. این مواد می‌تواند سبزیجات، میوه‌ها، مصرف پروتئین به میزان لازم و پرهیز از تنقلات شور و عدم استفاده از چربی‌های اشباع‌نشده باشد. با رعایت این موارد از ایجاد جوش و آکنه‌ها جلوگیری می‌شود.

برای مراقبت کردن از پوست و روتین پوستی نوجوانان لازم است نوع پوست خود را شناسایی کنید. به‌ طور معمول، پوست‌ها به چهار نوع تقسیم می‌شوند:

  • پوست نرمال به پوست‌هایی گفته می‌شود که نه خشک است و نه چرب و منافذ پوست به ‌آسانی قابل‌مشاهده نیست.
  • پوست چرب نوع دوم پوست است که مستعد جوش و آکنه و لک‌های پوستی می‌باشد.پوست‌های چرب، چربی اضافی تولید می‌کنند و باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند.
  • پوست‌ خشک درخشش و شادابی پوست‌های نرمال را ندارد و به علت نداشتن آب کافی در پوست، باعث خارش و ایجاد حساسیت می‌شوند.
  • پوست مختلط نیز ترکیبی از پوست خشک و چرب است که در این نوع پوست قسمت‌هایی از  بینی و پیشانی چرب است و بقیه قسمت‌ها خشک می‌باشد.

 

یک جوان در حال انجام روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت پوستی جوانان

روتین مراقبت از پوست نوجوانان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از ویژگی‌‌های روتین پوستی نوجوانان این است که ناخالصی‌ها و چربی‌های اضافی در پوست را که مقادیر زیاد آن‌ها سبب کدر شدن پوست می‌شود را در مدت‌ زمان کوتاهی از بین می‌برند. دومین ویژگی روتین مراقبت‌های پوست مثل تونرها این است که طراوت را به پوست شما برمی‌گردانند و به حذف ضایعات که در پوست شما وجود دارند کمک می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌‌های روتین پوستی نوجوانان می‌توان به جلوگیری از آسیب‌های پوستی که در اثر تابش مستقیم نور خورشید ایجاد می‌شود اشاره کرد. برای ایجاد این شرایط و دفاعی کردن پوست صورت خود به دنبال مرطوب‌کننده‌ها باشید که این ‌یکی از ویژگی‌‌های روتین مراقبت از پوست محسوب می‌شود و در طول روز می‌توانید برای حفاظت از  پوست، از مرطوب‌کننده‌های قوی نیز استفاده نمایید.

از دیگر ویژگی‌های روتین مراقبت‌های پوستی محافظت از پوست در برابر پیری زودرس است که این کار توسط ضد آفتاب‌ها صورت می‌گیرد. بهتر است بدانید ویژگی روتین مراقبت از پوست در شب‌ها و روز با هم متفاوت است. برای مثال یکی از ویژگی‌‌های روتین مراقبت از پوست در شب، ویتامین‌هایی هستند که برای پوست مفید بوده و باعث شادابی پوست در حین بازسازی آن می‌شوند.

یکی از این ویتامین‌های مفید، ویتامین سی است که در شب، التهاب و رادیکال‌هایی که در پوست شما آزاد شده‌اند را از بین می‌برد. ‌علاوه بر این، باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن لک‌های پوستی در یک دوره استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای روتین پوستی نوجوانان مهم است استفاده از اسید هالوژنیک است که رطوبت خالصی از هوا را وارد پوست می‌کند و در هنگام خواب پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

 

دو خانم در حال انجام روتین مراقبت از پوست نوجوانان

روتین مراقبت از پوست نوجوانان

انواع روتین مراقبت از پوست نوجوانان

روتین پوستی نوجوانان محصولی است که نیازهایی که پوست در دوره بلوغ و نوجوانی و با تغییرات هورمونی به آن‌ها محتاج است را تأمین می‌کند. با مصرف این محصولات علاوه بر اینکه از چین ‌و چروک زودرس و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌شود شفافیت و شادابی پوست نیز افزایش می‌یابد.

روتین مراقبت از پوست نوجوانان انواع مختلفی دارد. برای مثال می‌توان به روتین مراقبت از پوست چرب و دارای جوش روزانه اشاره‌ کنیم که برای افرادی مناسب است که غدد چربی در پوست آن‌ها به‌صورت طبیعی و نرمال چربی ترشح نمی‌کند. این اشخاص به دلیل وجود چربی زیادی که در پوست دارند برای استفاده از لوازم ‌آرایشی، محدودیت‌هایی دارند و باید محصولاتی را انتخاب کنند که فاقد چربی باشد.

برای اینکه میزان چربی پوست خود را تنظیم کنید باید از محصولاتی استفاده کرد که میزان چربی پوست شما را به تعادل برسانند. این محصولات می‌توانند ژل‌های شستشو صورت و ماسک‌های خانگی باشند که برای پوست بسیار مفید هستند و در خانه می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.استفاده از ماسک صورت بطور هفتگی بسیار به سلامت پوست شما کمک میکند.

روتین مراقبت از پوست خشک نیز یکی از انواع روتین‌هایی است که برای نوجوانان دارای پوست‌های خشک باید استفاده شود. اگر از روتین مراقبت از پوست خشک استفاده نکنید ممکن است ترک‌هایی در پوست ایجاد شود که قابل‌مشاهده نیستند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از پاک‌کننده‌های آرایش مخصوص پوست خشک، ژل‌های شوینده پوست خشک، تونر پوست خشک، استفاده از دستگاه بخور سرد و غیره استفاده کنید.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • روتین پوستی چیست؟

انجام روتین مراقبت از پوست نوجوانان به شما کمک خواهد کرد پوستتان را در بهترین حالت ممکن مراقبت و نگه‌داری کنید و از پیری زودرس و تمام اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است زود اتفاق بیفتد پیشگیری کنید.

  • ویژگی‌های روتین پوستی نوجوانان چیست؟

یکی از ویژگی‌ های روتین مراقبت از پوست نوجوانان این است که ناخالصی‌ها و چربی‌های اضافی در پوست را که مقادیر زیاد آن‌ها سبب کدر شدن پوست می‌شود را در مدت‌ زمان کوتاهی از بین می‌برند. دومین ویژگی روتین مراقبت‌های پوست مثل تونرها این است که طراوت را به پوست شما برمی‌گردانند و به حذف ضایعات که در پوست شما وجود دارند کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *