مجله زیبایی

فواید بخور سرد چیست و بهترین نوع آن کدام است؟

دستگاه بخور ، وسیله‌ای است که برای افزایش رطوبت محیط مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. در مناطقی که آب و هوای خشک دارد یا در فصول سرد که رطوبت هوا کم می‌شود، خشکی هوا مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد. بهترین وسیله بخور برای هر محیط بسته‌ای می‌تواند انتخابی مناسب برای بر طرف کردن خشکی هوا و از بین بردن آلودگی آن باشد. به طور حتم خرید دستگاه بخور سرد قدمی تاثیرگذار در ایجاد محیطی سلامت و پویا در خانه یا محل کار است. استفاده از آن می‌تواند سبب تنفس بهتر، کاهش علائم آسم و بیماری‌های تنفسی، کاهش سرماخوردگی و یا خشکی چشم و بینی و دیگر مسائل می‌ شود.

دستگاه بخور سرد روی صورت یک خانم و بهره مندی او از فواید بخور سرد

فواید بخور سرد برای پوست

فواید بخور سرد

استفاده از بخور سرد، فواید بسیار زیادی برای پوشت بدن شما داشته که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم.

1. خطر ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌ها را کم می‌کند.

زمانی که محیط و هوا مرطوب باشد، ویروس‌ها و باکتری‌ها نمی‌توانند منتقل شوند. بخور سرد می‌تواند سبب کاهش چشمگیر ابتلا به سرما خوردگی در زمستان و سالم ماندن شود.

2. پوست لطیف و با نشاط

هوای سرد و خشک سبب از بین رفتن رطوبت پوست افراد می‌شود و سبب بروز انواع مشکلات نظیر خشکی، افتادگی، پوسته پوسته شدن و تسریع پیری می‌شود. این وسیله می‌تواند به جلوگیری از تمام این اثرات تخریب کننده کمک کند.

3. استراحت سینوس‌ها

حتی اگر در فصل زمستان سرماخوردگی نداشته باشید امکان دارد راه بینی شما بسته و گرفته شود. هوای زمستانی ممکن است سبب خشکی سینوس‌ها، کاهش مقاومت شما در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها شود. به هنگام شب با دستگاه بخور بخوابید و به هنگام بیدار شدن با گلو و بینی باز شده احساس راحتی کنید.

4. تسریع دوره بهبود

بخور گرفتن دوره رنج کشیدن شما به هنگام آنفولانزا و درگیر شدن سینوس‌ها را کوتاه‌تر می‌کند و به مرطوب نگه داشتن مجاری بینی و گلو کمک می‌کند تا روند بهبود تسریع یابد و علائمی مانند سرفه و عطسه را کاهش ‌دهد.

5. گیاهان خانگی سالم تر

گیاهان به دفع سموم در هوا کمک می‌کنند. آن‌ها امکان دارد از هوای سرد و خشک زمستان رنج ببرند و پژمرده شوند. این به علت آن است که رطوبت خاک در فصول سرد کاهش می‌یابد. شما می‌توانید با استفاده از این وسیله به سالم نگه داشتن گیاهانتان کمک کنید که به حفظ سلامتی شما نیز کمک کند!

6. محافظت از مبلمان چوبی

هوای خشک و بدون رطوبت می‌تواند به وسایل خانه مانند مبلمان چوبی و همینطور گچ‌بری و درها آسیب برساند و باعث شکسته شدن و ترک خوردگی آن‌ها شود. دستگاه بخور می‌تواند به حفظ یکپارچگی چوب و حفظ لوازم شما برای سال‌های بعد کمک کند.

7. بدون گرفتگی صدا در صبح

اگر صبح‌ها دچار گرفتگی صدا و خشکی گلو هستید به علت هوای خشک موجود در محیط شماست که به تار‌های سوتی شما می‌رسد. هنگامی که بخور سرد در اتاق خوابتان باشد و شب با آن بخوابید، صبح صدایتان شبیه صدای اصلی خود خواهد بود.

8. کاهش صورتحساب وسایل گرمایشی

اگر کمی رطوبت به هوا اضافه کنید، گرم‌تر می‌شود و این امر می‌تواند به شما در صرفه جویی وسایل گرمایشی در فصل زمستان یاری رساند.

9. شوک الکتریکی کمتر

شاید آگاه شده باشید که در فصل زمستان، دوری از شوک ساکن دشوارتر است، هوای خشک باعث این اتفاق است. اگر از دستگاه بخور استفاده کنید، این جرقه ها را بیرون می‌کنید.

10. بهبود خواب

اگر شما یا شریک زندگیتان به هنگام خواب خرخر می‌کند، داشتن این وسیله می‌تواند کمک کننده باشد.

بهترین دستگاه بخور سرد به همراه تصویر صورت یک خانم در حال استفاده از بخور سرد

بهترین دستگاه بخور سرد

در ابتدا برای خرید و شناخت بهترین دستگاه بخور سرد باید به بعضی از نکات توجه کرد. برای مثال کیفیت هر چیز به شدت مهم است. اینکه وسیله از مواد مرغوب ساخته شده باشد. زیرا هر چه کیفیت مواد به کار رفته بیشتر باشد، کیفیت این ابزار نیز بالاتر خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد، سهولت استفاده و کار کردن با ابزار است. همینطور گران بودن یک محصول، همیشه به معنی با‌کیفیت‌تر بودن آن نیست اما عموما محصولات گران‌تر، کیفیت و دوام بیشتری دارند. در آخر، در خرید هر محصولی باید به ضمانت نامه آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. گارانتی و اعتبار محصول در انتخاب شما تاثیرگذار است.

اگر در جستجوی بهترین دستگاه بخور سرد هستید، لازم است این نکات را مورد توجه قرار دهید. وسیله بخور سرد و گرم امپریال AH517  که ظرفیت آن 6 لیتری مخزن آب است. این محصول دارای مخزن آب شیشه‌ای است و همینطور  بدنه لمسی دارد که این موجب خواناتر شدن موارد موجود می‌شود. از دیگر کارایی‌های منحصر به فرد این وسیله می‌توان به فیلتر تصفیه آب و تولید یون منفی اشاره نمود. بعضی دیگر از مزایای آن عبارتند از:

  1. قابلیت تولید گاز سرد و گرم
  2. صفحه‌کلید لمسی
  3. ساخت آمریکا
  4. یک سال گارانتی
  5. دارای فیلتر تصفیه آب
  6. خاموشی خودکار
  7. قابلیت تولید یون منفی
جوانسازی پوست با بخور سرد

فواید بخور سرد برای پوست

فواید بخور سرد در مقایسه با بخور گرم

دستگاه بخور سرد در مقابل بخور گرم، مزایایی دارد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم:

  1. دستگاه بخور سرد پوشش دهی بیشتری نسبت به گرم دارد.
  2. ایمنی دستگاه بخور سرد در مقایسه با گرم بالاتر است.
  3. از فواید بخور سرد در مقایسه با گرم می‌توان به بهبود سرماخوردگی، ایجاد رطوبت کافی در هوا، درمان خشکی سینوس‌ها اشاره کرد که برای افراد مبتلا به سینوزیت و آسم مفید است.
  4. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش رطوبت بیشتر از 40 درصد احتمال انتقال بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی را کم میکند. بخور سرد سرفه را کاهش می‌دهد و قابل استفاده در اتاق کودکان می‌باشد.
  5. در فصل سرد اگر فقط برای افزایش رطوبت محیط به این ابزار نیازمندید، از بخور گرم استفاده کنید.
  6. مصرف بخور گرم در اختلالات ریوی بهتر از سرد است.
  7. بخور گرم اغلب برای افرادی استفاده می‌شود که دچار بیماری و التهاب تنفسی نیستند.
  8. امکان اضافه کردن ضدعفونی کننده‌های گیاهی و خوشبوکننده‌ها نیز به گازهای گرم وجود دارد.

سخن آخر

در نتیجه در فصول سرد سال و به هنگام کاهش رطوبت هوا و محیط می‌توان از دستگاه بخور سرد استفاده کرد. شما می‌توانید با خرید دستگاه بخور با کیفیت، تاثیر آن را بر پوست، تنفس و محیط زندگی خود ببینید. این وسیله در قیمت‌ها و مارک‌های متعددی در بازار موجود است. برای اطلاع از بهترین وسیله بخور سرد و خرید و آگاهی از مزایای آن می‌توانید به سایت شفا مراجعه فرمایید.

تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • تفاوت بخور سرد با بخور گرم چیست؟

دستگاه بخور گرم قسمتی برای دارو دارد، اما دستگاه بخور سرد این ویژگی را ندارد. همچنین بخور گرم به علت داشتن المنت، دارای مصرف برق بالایی است اما دستگاه بخور سرد، انرژی کمتری مصرف می کند.

  • بهترین دستگاه بخور سرد چه برندی میباشد؟

اگر در جستجوی بهترین دستگاه بخور سرد هستید، لازم است این نکات را مورد توجه قرار دهید. وسیله بخور سرد و گرم امپریال AH517  که ظرفیت آن 6 لیتری مخزن آب است. این محصول دارای مخزن آب شیشه‌ای است و همینطور  بدنه لمسی دارد که این موجب خواناتر شدن موارد موجود می‌شود.از فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا میتوانید بهترین دستگاه بخور سرد را تهیه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66478248-021 تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *