دسته‌بندی نشده

بهترین روش های درمان خط اخم بدون جراحی

به مرور زمان و با افزایش سن افراد، به تدریج چین و چروک‌، افتادگی‌ و خطوط پیری در زیر چشم، بین دو ابرو و بالای پیشانی در چهره خود را نمایان می‌کنند و روی اعتماد به نفس و زیبایی افراد تاثیر منفی می‌گذارند. اغلب خط اخم با خطوطی که در بالای ابرو‌ها (در پیشانی) ایجاد می‌شود، اشتباه گرفته می‌شود؛ در صورتی که خط اخم به خطوطی که بین ابرو‌ها ایجاد می‌شود، گفته می‌شود.

این چین‌ها و خطوط اگرچه آزار دهنده هستند؛ اما قرار نیست که برای همیشه مهمان چهره شما باشند. خوشبختانه امروزه، روش‌های درمانی بسیاری برای از بین بردن نشانه‌های پیری پوست، درمان خط اخم، پیشانی، زیر چشم و افزایش جوان‌سازی چهره افراد روی کار آمده است که هر فرد با توجه به انتظارات و بودجه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند به سراغ یکی از آن‌ها برود.

تصویر خط اخم خانم قبل و بعد از درمان

خط اخم قبل و بعد از درمان

دلایل ایجاد خط اخم

اغلب خط اخم در اثر گذر زمان و پیری رخ می‌دهد، با این وجود عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند سبب ایجاد این خطوط بر روی پیشانی و بین دو ابروی شما شود. حتی در بسیاری از مواقع امکان دارد که شما دارای سن کمی باشید ولی خطوط اخم بر روی چهره شما ایجاد شود. با این وجود می‌شود گفت که کهولت سن تنها یکی از عواملی است که می‌تواند خط اخم را در افراد، عمیق‌تر نشان دهد. عوامل محیطی و ارثی بسیاری می‌تواند در تشدید این موضوع تاثیر بگذارد.

  • عصبانی شدن بیش از حد
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • ژنتیک
  • عادات بد در زندگی
  • سبک زندگی اشتباه
  • مصرف سیگار و دخانیات
  • عادات حرکتی چهره
  • رژیم غذایی نامناسب
  • استرس داشتن

نداشتن خواب کافی و زندگی کردن در شهر‌های دارای آلودگی محیطی نیز تاثیر به سزایی بر پوست شما دارد و می‌تواند سبب تشدید خطوط بین دو ابرو و چین و چروک در چهره شما شود.

بیشتر بخوانید: معرفی روش های لیفت ابرو بدون جراحی

 

تصویر یک اقا در حین درمان خط اخم

یهترین روش های درمان خط اخم

درمان خط اخم با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی امن و موثر در رفع چین و چروک‌ و درمان خط اخم است که با نتایج مطلوبی همراه خواهد‌ بود. در این روش درمانی از سم باکتری بوتولنیوم استفاده می‌شود که باعث فلج شدن موقت ماهیچه‌ها خواهد‌ شد. تزریق بوتاکس به دلیل به صرفه بودن، نتایج زودهنگام و راحت بودن انجام آن، روشی پرطرفدار و محبوب شناخته شده است.

مدت ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف، متفاوت است و بین ۳ الی ۶ ماه متغیر است که حد وسط آن ۴ ماه است. البته باید توجه داشت که از زمان تزریق بوتاکس، تجویز دارو شروع می‌شود، بنابراین به تدریج اثر آن کاهش پیدا میکند. به این ترتیب منظور از مدت اثر‌گذاری بوتاکس، فاصله بین زمان تزریق آن تا زمان اتمام اثر دارو است نه کم شدن اثر دارو؛ یعنی در آخر یک ماه اثر دارو از زمان شروع آن کمتر بوده و بعد از ۲ ماه کمتر از اثر یک ماه بعد از تزریق است.

از مزایای تزریق بوتاکس برای درمان خط اخم می‌توان به کم تهاجمی بودن و نبودن نیاز به عمل جراحی، نیاز به مدت زمان کوتاه برای بستری شدن، خطرات احتمالی و عوارض جانبی کم، بهبود قابل مشاهده خطوط و چین و چروک‌های صورت اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: هایفو بهتر است یا بوتاکس؟

تصویر یک خانم در حال درمان خط اخم

درمان خط اخم

یکی از بهترین روش های درمان خط اخم با دستگاه هیدرودرمی می‌باشد

یکی از کارهای دستگاه هیدرودرمی یا دستگاه پاکسازی پوست، آبرسانی پوست می‌باشد. دستگاه هیدرودرمی، این‌کار را به وسیله لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده و همینطور انتقال مواد مغذی به پوست انجام می‌دهد. این روش، برای افرادی که دارای پوست خشک هستند و به طور معمول کرم‌های آبرسان، چندان موجب آبرسانی و رفع خشکی آن‌ها نمی‌شود، بسیارگزینه خوبی می‌باشد و برای جوانی و تازگی پوست بسیار مطلوب است.

همینطور برای افراد دارای پوست چرب نیز این روش مناسب است. زیرا دهیدراته و کم آب بودن پوست، ارتباطی با چرب یا خشک بودن پوست ندارد. این روش، برای آبرسانی و از بین بردن چروک دور چشم، درمان خط اخم و از بین بردن چروک پیشانی نیز مناسب و قابل استفاده می‌باشد.

تصویر یک خانم در حال دست کشیدن به روی خط اخم صورتش

تاثیر درمان خط اخم در زیبایی و جوان به نظر رسیدن

درمان خط اخم با دستگاه آر اف

یکی دیگر از این روش‌ها برای درمان خط اخم، استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال است که در این روش درمانی اشعه‌های لیزر به لایه مشخصی از پوست نفوذ کرده و آسیب‌های جزئی به آن وارد می‌کنند تا واکنش کلاژن‌سازی را در پوست فعال نمایند. در نتیجه پوست به طور خودکار ترمیم و بازسازی خواهد‌ شد و این خطوط برطرف می‌شوند. این روش عوارض جانبی خاصی ندارد و اثردهی مطلوبی را می‌توانید در صورتتان مشاهده کنید.

درمان خط اخم در چه سنی باید انجام شود؟

خط اخم بین دو ابرو می‌تواند در هر سن و سالی ایجاد شود. برخی از افراد در ابتدای دوره 18 سالگی متوجه تشکیل این خطوط می‌شوند. این موضوع برای خیلی از افراد شوکه کننده و ناراحت کننده است زیرا آن‌ها تصور می‌کنند در سنین بسیار بالاتری باید منتظر دیدن این خطوط می‌ بودند. برای پیشگیری و درمان خط اخم می‌توانید از روش‌های درمانی بسیاری نظیر مصرف کرم‌ها و داروهای غیر تجویزی تا اقدامات کلینیکی و جراحی‌های زیبایی استفاده کنید.

تجربه نشان داده است که استفاده از روش‌های زیبایی مانند تزریق بوتاکس، استفاده از دستگاه آر اف، هایفوتراپی و امواج اولتراسوند و… در افراد ۳0 سال به بالا نتایج بهتری را به وجود می‌آورد و معمولا افرادی که کمتر از سی سال دارند، به آنچه در نظر دارند نمی‌رسند و یا اگر برسند به صورت کوتاه مدت است. به بیان بهتر باید گفت که تزریق بوتاکس و هایفوتراپی و … برای افرادی مناسب است که نشانه‌های اولیه پیری پوست مانند چروک‌های ریز و افتادگی‌های خفیف تا متوسط در چهره آن‌ها نمایانگر شده است.

نتیجه گیری

این روزها شبکه‌های اجتماعی پر شده از نتایج تاسف بار تزریق بوتاکس و استفاده از روش‌های زیبایی غیر استاندارد! اگر برای تزریق بوتاکس و استفاده از این روش‌های درمانی، حوصله و دقت به خرج دهید و اطلاع کافی داشته باشید، مطمئنا از نتیجه راضی خواهید بود. شما می‌توانید برای درمان خط اخم خود و یا چروک زیر چشم و بالای پیشانی با اطلاع کافی پیش پزشک سرشناسی مراجعه کنید و از او مشاوره و راهنمایی بگیرید.

همچنبن مبتوانید برای تهیه دستگاه های زیبایی جهت از بین بردن خط اخم خود به فروشگاه زیبایی شفا مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود دستگاه مناسب خود را تهیه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما با شماره 66478248-021 تماس حاصل فرمایید.فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا ارائه دهنده با کیفیت ترین دستگاه های زیبایی از جمله دستگاه هایفوتراپی،دستگاه آر اف،دستگاه هیدرودرمی و … با قیمتی مناسب میباشد.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • روش های درمان خط اخم بدون جراخی و عوارض جانبی کدام اند؟

از این روش های بی خطر میتوان به استفاده از دستگاه هیدرودرمی، دستگاه آر اف و تزریق بوتاکس اشاره کرد.

  • سن مناسب برای درمان خط اخم، چه سنی می باشد؟

خط اخم بین دو ابرو می‌تواند در هر سن و سالی ایجاد شود. برخی از افراد در ابتدای دوره 18 سالگی متوجه تشکیل این خطوط می‌شوند. این موضوع برای خیلی از افراد شوکه کننده و ناراحت کننده است زیرا آن‌ها تصور می‌کنند در سنین بسیار بالاتری باید منتظر دیدن این خطوط می‌بودند. برای پیشگیری و درمان خط اخم می‌توانید از روش‌های درمانی بسیاری نظیر مصرف کرم‌ها و داروهای غیر تجویزی تا اقدامات کلینیکی و جراحی‌های زیبایی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *