دسته‌بندی نشده

هیالورونیک اسید چیست و چه تاثیراتی در جوانسازی پوست دارد؟

امروزه اهمیت دادن به بدن و چهره بسیار مهم است و افراد برای داشتن پوست بانشاط و شفاف تلاش بسیار زیادی می‌کنند. راه‌های مختلفی برای کمک به جوانسازی و شفافیت پوست وجود دارد که یکی از جدیدترین و کارآمدترین روش‌های حال حاضر هیالورونیک اسید است که به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین روش جوانسازی پوست

صورت یک خانم زیبا و جوان در حال آبرسانی به پوست

هیالورونیک اسید چیست و فواید آن

یکی از روش‌هایی که این روزها برای جوانسازی و شفافیت پوست بسیار متداول است، هیالورونیک اسید می‌باشد. برای درک فواید این ماده بهتر است ابتدا از تأثیر آن بر روی پوست آگاه شوید. در واقع این ماده یک ترکیب شیمیایی و یک هیدروکربن طبیعی است که در بدن وجود دارد. این ماده در چشم، استخوان و پوست به طور طبیعی وجود دارد.

این ماده یکی از قوی‌ترین جذب کننده‌ها برای پوست است و علاوه بر آن بسیار مغذی می‌باشد، به همین دلیل در تسریع بهبود زخم‌ها نیز مؤثر است. مهم‌ترین فایده و ویژگی این ماده همان جذب رطوبت به حساب می‌آید. همان طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای جوان ماندن پوست آب‌رسانی به پوست است که این ماده کمک شایانی به آب‌رسانی پوست می‌کند.

مزایا هیالورونیک اسید برای پوست

فواید درمانی یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای این ماده است. بهبود و درمان آرتروز، آب مروارید و خشکی چشم چند نمونه از فواید درمانی هستند که هیالورونیک اسید دارد. اما اصلی‌ترین استفاده‌ای که در این سال‌ها از هیالورونیک اسید می‌شود، برای جوانسازی، حفظ رطوبت و شفافیت پوست است. این ماده خاصیت جذب رطوبت دارد، فایده این خاصیت این است که منجر به حفظ شدن رطوبت پوست می‌شود.

رطوبت کافی پوست یکی از مهم‌ترین فاکتورهای حفظ و مراقبت از پوست می‌باشد. یکی دیگر از فواید این ماده ترمیم کردن بافت‌ها و علاوه بر آن کمک به انعطاف پذیری پوست است که بسیار پوست را شاداب و جذاب می‌کند. همچنین یک مانع مناسب در برابر چین و چرک‌ها و فرورفتگی‌های پوست است.

معایب تزریق هیالورونیک اسید به پوست

معایب استفاده از هیالورونیک اسید

همیشه افراد نگران عوارض روش درمانی هستند که در پیش گرفته‌اند و این نگرانی بسیار طبیعی است. هرچه روش درمانی افراد طبیعی‌تر باشد، عوارض کمتری را به دنبال دارد. از آن جا که هیالورونیک اسید نیز از مواد موجود در بدن می‌باشد، عوارض خاص و نگران‌کننده‌ای را به دنبال ندارد و تقریباً همه افراد می‌توانند از این ماده استفاده کند. تنها نکته‌ای که باید همیشه در نظر داشته باشید، این است که در صورت تزریق برای میزان تزریق حتماً با متخصص مشورت کنید و اندازه آن را به صورت خود سر انتخاب نکنید.

زیاده روی در میزان تزریق هر ماده‌ای عوارض بسیار خطرناکی دارد به همین دلیل باید حتماً از متخصص خود برای تعیین میزان تزریق استفاده کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که بعد از تزریق تا مدتی نباید محل تزریق را مالش دهید. درد هنگام تزریق یکی از اتفاقات طبیعی است و نباید به خاطر آن نگران شد، البته می‌توان قبل از تزریق از بی‌حسی استفاده کرد که میزان درد را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در نهایت سعی کنید برای انجام تزریق و یا خرید مکمل‌های حاوی هیالورونیک اسید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا خرید با اطمینانی داشته باشید. فروشگاه شفا یکی از فروشگاه‌های باتجربه و معتبر در این حوزه است که می‌توانید از محصولات آن‌ها استفاده کنید.

آیا استفاده از هیالورونیک اسید عوارض جانبی دارد؟

یکی از موضوعاتی که در استفاده از روش‌های درمانی، مکمل‌ها و داروهای مختلف همیشه باید به آن توجه کرد، عوارض ناشی از مصرف آن ماده است. از آن جایی که هیالورونیک اسید یکی از موادی است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد، به همین دلیل عوارض جانبی آنچنانی برای آن گزارش نشده است.

علاوه بر این چون به صورت طبیعی در بدن وجود دارد، این ماده واکنش‌های آلرژیک را به دنبال ندارد و می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. یکی از مواردی که درباره این ماده هنوز جای ابهام دارد، تأثیر و عوارض جانبی آن در دوران بارداری و یا شیردهی است که تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است، به همین دلیل توصیه می‌شود که در این دوران‌ها از هیالورونیک اسید استفاده نکنید.

 

برخی از آزمایش‌ها نیز نشان داده‌اند که سلول‌های سرطانی به این ماده حساسیت دارند و مصرف آن‌ها باعث افزایش سرعت رشد سلول‌های سرطانی می‌شود به همین دلیل مصرف آن به افراد سرطانی نیز توصیه نمی‌شود.

ه غیر از این دو مورد خاص این ماده به دلیل طبیعی بودن عوارض جانبی خاصی ندارد و این امتیاز بزرگی است که در دیگر مواد جوانساز و شفاف کننده پوست نیست. بسیاری از مکمل‌ها دیگر موادی که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند، شیمیایی بوده و عوارض زیادی را به دنبال دارند. هیالورونیک اسید به دلیل بدون عوارض بودن، مورد استقبال افرادی که قصد جوانسازی پوست یا سایر فعالیت‌های مراقبت پوستی دارند، قرار گرفته است.

محصولاتی که هیالورونیک اسید دارند

چه نوع محصولاتی حاوی هیالورونیک اسید هستند؟

خواص هیالورونیک اسید به قدری زیاد است که محصولات بسیار متنوعی از آن ساخته شده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده، تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی برای پوست است. انواع بسیار زیادی از محصولات پوستی دارای این ماده هستند. کرم آب‌رسان پوست یکی از محصولاتی است که از هیالورونیک اسید تولید می‌شود.

اگر می‌خواهید پوستی صاف و ارتجاعی داشته باشید، این نوع کرم کارایی زیادی دارد و از ایجاد خطوط چین و چروک روی پوست صورت شما جلوگیری می‌کند. از آنجایی که این کرم‌ها حاوی ویتامین‌های C و E هستند برای همه انواع پوست‌ها مناسب هستند. کرم‌های آب‌رسان انواع مختلفی دارند که هر کدام برای یک نوع پوست مناسب هستند که می‌توانید با توجه به نوع پوست خود یکی از انواع کرم‌های آب‌رسان را انتخاب کنید.

ژل شستشوی یکی دیگر از محصولاتی است که حاوی این ماده می‌باشد. از آن جایی که مانند کلاژن میزان طبیعی این ماده با افزایش سن کاهش می‌یابد، می‌توانید کمبود آن را با استفاده از این محصول جبران کنید. کرم ضدچروک یکی دیگر از محصولات حاوی هیالورونیک اسید است که از ایجاد خطوط چین و چروک بر روی صورت شما جلوگیری می‌کند و پوست را شفاف و جوان نگه می‌دارد.

سخن آخر

هیالورونیک اسید یکی از موادی است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و کاربرد درمانی بسیار زیادی دارد. جوانسازی، شفافیت و آب‌رسانی به پوست از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌باشد و محصولات مراقبت پوستی بسیاری با این ماده تولید شده است که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر نوع پوستی است.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • هیالورونیک اسید چیست؟

این ماده یکی از قوی‌ترین جذب کننده‌ها برای پوست است و علاوه بر آن بسیار مغذی می‌باشد، به همین دلیل در تسریع بهبود زخم‌ها نیز مؤثر است. مهم‌ترین فایده و ویژگی این ماده همان جذب رطوبت به حساب می‌آید. همان طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای جوان ماندن پوست آب‌رسانی به پوست است که این ماده کمک شایانی به آب‌رسانی پوست می‌کند.

  • چه محصولاتی حاوی هیالورونیک اسید هستند؟

خواص هیالورونیک اسید به قدری زیاد است که محصولات بسیار متنوعی از آن ساخته شده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده، تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی برای پوست است. انواع بسیار زیادی از محصولات پوستی دارای این ماده هستند. کرم آب‌رسان پوست یکی از محصولاتی است که از هیالورونیک اسید تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *