مجله زیبایی

همه چیز درباره میکرونیدلینگ عوارض و مزایا + قیمت

لذت داشتن پوستی جواب و البته صاف و زیبا، موضوعی است که از قرن‌ها پیش به آن پرداخته شد. از روش‌های سنتی مصریان قدیم گرفته تا ابوعلی سینا که در کتاب معروفش توضیحات مفصلی برای جوان ماندن پوست را رائه داده است، هندیان و رومیان باستان نیز به این موضوع پرداخته‌اند. همواره انسان ها در هر عصر و زمانی دوست داشته‌ اند تا پوستی شفاف و بدون هرگونه لک و نقصی داشته باشند ؛ امروزه نیز روش‌های بسیار زیاد و متنوعی برای زیبایی ، شفافیت ، جوان‌ سازی پوست ، درمان جای زخم ، سوختگی‌های قدیمی و همچنین رفع ترک‌های پوستی وجود دارد؛ در خیلی از موارد، با کمک چنین روش‌های درمانی و همچنین صرف هزینه نیز ممکن است بیماران به نتایج دلخواه و موردنظرشان نرسند! ازاین‌رو، پژوهشگران عرصه زیبایی، به فکر پیدا کردن راه‌های نوین و البته کم‌هزینه‌تری برای درمان و رفع جای زخم، خطوط و ترک‌های پوستی، جوان‌سازی و سوختگی‌ های قدیمی افتادند و پس از پژوهش‌های و تحقیقات فراوان «میکرونیدلینگ» را به‌عنوان یکی از روش‌های مناسب و کارآمد در حوزه پوست و زیبایی معرفی کردند.

- All About Microneedling - What’s Microneedling - میکرونیدلینگ چیست - میکرونیدلینگ خوبه

– All About Microneedling – What’s Microneedling – میکرونیدلینگ چیست – میکرونیدلینگ خوبه

 

قبل میکرونیدلینگ - بعد میکرونیدلینگ - Before And After of Microneedling

قبل میکرونیدلینگ – بعد میکرونیدلینگ – Before And After of Microneedling

 

میکرونیدلینگ نوعی روش جدید تحریک مکانیکال پوست است که نتایج درخشانی را در درمان ضایعات پوستی و زیبایی به دست آورده است میکرونیدلینگ. گفته می‌شود نیدلینگ حرفه‌ای  پوست یکی از سریع‌ترین فرآیندهای درمانی پوست است و این روش برخلاف داروهای شیمیایی و یا لیزر درمانی، آسیب حداقلی به پوست وارد می‌کند. در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در پوست به وجود می آید. در روش میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی ، ساختار و کارکرد پوست آسیب دیده و تغییر یافته ترمیم می شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا کسی باید بخواهد این سوزن های کوچک را روی پوست خود امتحان کند؟ خوب، این عمل ظاهرا عجیب و غریب، باعث می شود که بدن روند طبیعی زخم را بهبود بخشد و می تواند باعث تقویت تولید کلاژن، ترمیم جای جوش و روشن شدن پوست شود. میکرونیدلینگ هیچ‌محدودیت سنی و جنسی ندارد و حتی زنان باردار هم می‌توانند این عمل را انجام دهند، اما توصیه می‌شود بعد از اتمام دوره بارداری این عمل انجام شود زیرا در مصرف دارو‌ها محدودیت وجود دارد ؛ میکرونیدلینگ می‌تواند تقریباً در همه قسمت‌های بدن از جمله صورت، گردن قفسه سینه و دست‌ها مورد استفاده قرار گیرد دوره‌درمانی این‌روش جهت درمان جوش و آکنه و رسیدن به نتیجه مطلوب به ۳ تا ۶ جلسه به طول می‌انجامد.

میکرونیدلینگ چند بار باید انجام شود؟ - Cure Process And Microneedling Cost

میکرونیدلینگ چند بار باید انجام شود؟ – Cure Process And Microneedling Cost

 

فرایند درمان و هزینه میکرونیدلینگ | آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

در این روش ابتدا پزشک از کمی مواد بی حسی بر روی پوست صورت شما استفاده خواهد کرد، بنابراین بیمار در طول انجام این عملیات درد خاصی مشاهده نخواهد کرد؛ بدون استفاده از ماده بی حسی در حد سوزش بسیار اندکی خواهد بود. در این روش پوست دچار خونریزی های کمی خواهد شد که در این شرایط نیز با آنکه پوست صورت سوراخ خواهد شد اما به هیچ عنوان لایه اپیدرم تخریب نخواهد شد. هزینه حدودی این روش در حال حاضر برای هر جلسه از 250 تا 350 هزار تومان متغیر خواهد بود. هزینه ی میکرونیدلینگ برای افراد مختلف متفاوت است و با توجه به ناحیه تحت درمان، مشکلات ناحیه تحت درمان ، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز ، هزینه پزشک و محل جغرافیایی تعیین می شود . تمام فرایند، حدود20 تا 30 دقیقه طول می کشد. بسته به تحمل درد، شما ممکن است دریابید که سوزن های کوچک باعث میشود تا درد کمتری داشته باشید. این طبیعی است که پس از درمان پوستی که ممکن است تا چند روز طول بکشد، برخی قرمزی ها را تجربه کنید. معمول است که بهبود پوست در عرض 48 تا 72 ساعت پس از درمان باشد و بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که درمان های 4 تا 6 جلسه ای میکرونیدلینگ را بین چهار تا شش هفته تقسیم کنند، پس از آن شما به احتمال زیاد برای نیاز خواهید داشت تا هر 6 ماه یکبار یا سالی یکبار، درمان خود را ادامه دهید.

مزایا میکرونیدلینگ - اثرات میکرونیدلینگ - Microneedling Benefits And Effects

مزایا میکرونیدلینگ – اثرات میکرونیدلینگ – Microneedling Benefits And Effects

 

مزایای میکرونیدلینگ | اثر میکرودرم بر روی پوست

  • بهبود ساختار پوست
  • بهبود جای زخم
  • بهبود اسکارها(جای زخم) و تورفتگی‌های ناشی از آکنه
  • بهبود سلولیت ها
  • بهبود جای عمل‌های قدیمی
  • بهبودشل شدگی و افتادگی پوست
  • بهبود ظاهر علائم کشیدگی روی پوست
  • هموار کردن خطوط و چین و چروک‌های عمیق پوستی
  • دوران بهبود و نقاهت بسیار پایین (حداکثر ۲۴ تا ۴۸ ساعت)

میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست‌های نواحی ریز و زاویه داری مانند اطراف چشم و بینی که لیزر قادر به انجام آن نیست بسیار موثر و کاربردی است. جنس سوزن‌ استفاده شده نیز معمولا از تیتانیوم بوده و هنگام حرکت و اصتحکاک حرارت ایجاد نمی‌کند و باعث سوزاندن پوست شما نمی‌شود. در ابتدا، میکرونیدلینگ به طور کلی برای جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر از آن برای افزایش تولید کلاژن نیز استفاده می‌شود و به رفع انواع مختلفی از نگرانی‌های پوستی رایج که می‌تواند درمان آنها دشوار باشد، از جمله چین وچروک، زخم، علائم کششی و حتی ریزش مو نیز کمک می‌کند. از مزیت‌های مهم میکرونیدلینگ می‌توان به هزینه آن اشاره کرد ! هزینه این روش بسیار کمتر از روش‌هایی مانند لیزر است و آسیب بسیار کمتر هم نسبت به لیزر و سایر روش‌های درمانی دیگر به پوست وارد می‌کند.

عوارض میکرونیدلینگ - ضرر میکرونیدلینگ - عوارض میکرونیدلینگ ابرو میکرونیدلینگ چه عوارضی دارد - Disadvantages and Microneedling Bugs

عوارض میکرونیدلینگ – ضرر میکرونیدلینگ – عوارض میکرونیدلینگ ابرو میکرونیدلینگ چه عوارضی دارد – Disadvantages and Microneedling Bugs

 

معایب میکرونیدلینگ | عوارض میکرونیدلینگ

  • تورم در طول فاز ریکاوری
  • عفونت پوستی ناشی از باکتری یا ویروس هرپس سیمپلکس ( تبخال یا زخم سرد )
  • بروز میلیا ( که به آسانی برداشته می شود )
  • بروز آکنه ( که می تواند خفیف باشد )

میکرونیدلینگ هم مانند تمام درمان‌های دیگر معایبی دارد اما عموما آسیب های ناشی از میکرونیدلینگ به سرعت بهبود می یابد، اما ممکن است در بعضی موارد عوارض جانبی نیز بروز کند. این نکته را در نظر داشته کسانی که از داروهایی ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده می‌کنند، خانم‌های باردار یا شیرده، کسانی که عفونت یا بیماری‌های پوستی دارند و افرادی که طی یک سال گذشته تحت پرتو درمانی قرار گرفته‌اند به هیچ عنوان نباید از این روش استفاده کنند. به این نکته نیز باید توجه داشت که در صورتی که  لایه برداری پوست با ضخامت‌ های غیر استاندارد انجام شود و بعد از لایه برداری پوست نیز مراقب‌ت های لازم مرتب انجام نگیرد باعث ایجاد لک و ضایعات پوستی می‌شود؛ استفاده نکردن از داروی مناسب و استاندارد عفونت‌های پوستی ایجاد می‌کند. طبق نظر متخصصان پوست میکرونیدلینگ مکرر می‌تواند به عارضه‌ی مویرگ‌های شکسته منجر شود. اگر شما در خانه یا مطب تحت درمان قرار می گیرید بهتر است درمان را به یک ماه یکبار محدود کنید و همیشه مطمئن شوید که پوست شما قبل از جلسه بعدی شما به طور کامل بهبود پیدا کرده است.

- Prohibition Use of Microneedling - چه کسانی نباید میکرونیدلینگ استفاده کنند

– Prohibition Use of Microneedling – چه کسانی نباید میکرونیدلینگ استفاده کنند

 

میکرونیدلینگ برای چه کسانی مناسب نیست ؟

! ) اگر یکی از موارد زیر را تجربه کنید، استفاده از میکرونیدلینگ ممنوع است

  • کسانی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند
  • کسانی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خوددارند.
  • اگر دارای آکنه فعال هستید
  • در صورت وجود تبخال (تب خال) یا هر گونه عفونت محلی مانند زگیل
  • فرد دارای بیماری مزمن پوست مانند اگزما یا پسوریازیس
  • گرگرفتگی شدید
  • بیماری یا اختلال در خون
  • اگر شما یک داروی ضد انعقاد مصرف می کنید
  • اگر شما یک بیمار تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستید

- Pre Microneedling Care - مراقبت قبل از میکرونیدلینگ

– Pre Microneedling Care – مراقبت قبل از میکرونیدلینگ

 

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ بدن و صورت

1 ) قبل از انجام میکرونیدلینگ پوست محل موردنظر را از هرگونه کرم، لوسیون و مواد آرایشی پاک کنید.2 ) اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید یا هر گونه بیماری و ضایعه‌ی پوستی مثل تبخال دارید، قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما پزشک خود را از این مسئله مطلع کنید.3 ) درصورتی‌که پیش از این، از روش‌های درمانی دیگر برای جوان‌سازی پوست‌تان استفاده کرده‌اید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ - After Microneedling Care

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ – After Microneedling Care

 

مراقبت های پس از میکرونیدلینگ بدن و صورت

1 ) از کرم های لایه بردار استفاده نکنید.2 ) عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی و یا غذاهای تند3 ) عدم استحمام تا 24 ساعت4 ) تا 48 ساعت پس از این روش نباید از هیچ لوازم آرایشی استفاده کرد.5 ) میکرونیدلینگ منجر به حساس شدن پوست خواهد شد، بنابراین استفاده از محصولات با ترکیب اسیدی و یا قلیایی باعث التهاب بیشتر پوست می گردد.6 ) استفاده از کرم ضد آفتاب ممنوع، چراکه در این زمان منافذ پوست باز بوده و این کرم قدرت نفوذ بالایی در پوست شما خواهد داشت که منجر به تغییر رنگ پوست می شود.7 ) استفاده از کرم های ترمیم کننده، کمپرس سرد و گرم و دست نزدن به پوسته های ایجاد شده کمک بسیار زیادی به بهبود شما خواهند کرد.

- Microneedling Home Devices - میکرونیدلینگ خانگی - دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

– Microneedling Home Devices – میکرونیدلینگ خانگی – دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

 

چگونه در خانه میکرونیدلینگ کنیم ؟

خرید دستگاه میکرونیدلینگ درما رولر - DRS Derma Roller

خرید دستگاه میکرونیدلینگ درما رولر – DRS Derma Roller

 

انواع دستگاه میکرونیدلینگ خانگی » دستگاه درمارولر DRS

دستگاه درما رولر DRS بسیار ایمن بوده و کارایی بسیار بالا در کنار استفاده از سلول‌های بنیادی دارد. در واقع درمارولر DRS ( میکرونیدلینگ خانگی دستی ) یک روش جهت دارو درمانی و تغذیه پوست است که شامل یک رول غلطان می باشد که حاوی تعداد زیادی سوزنهای بسیار ظریف از جنس تیتانیوم است. به زبان ساده تر دستگاه DRS Derma Roller غلطک کوچکی است که دور آن با تعداد زیادی سوزنهای ریز پوشیده شده است.جالب است بدانید که استفاده از این وسیله ساده روز به روز توسط متخصصین زیبایی رو به افزایش است چرا که با وجود سادگی، اثرات معجزه آسای آن در برخی موارد  حتی بیش از روشهای بسیار گران قیمت و پیشرفته موجود می باشد. اگر چه این منافذ پس از چند ساعت به خودی‌خود بسته می‌شوند ولی این تحریک سبب مطلوب‌ترین اثر بر پوست یعنی ساخت کلاژن خواهد شد.

خرید دستگاه میکرونیدلینگ درما رولر - ZGTS Derma Roller

خرید دستگاه میکرونیدلینگ درما رولر – ZGTS Derma Roller

 

انواع دستگاه میکرونیدلینگ خانگی » دستگاه درمارولر ZGTS

میکرونیدلینگ با دستگاه خانگی درمارولر باعث شادابی، جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک پوست و از بین رفتن جای جوش، سوختگی‌های قدیمی واثر بجا مانده از عمل‌های جراحی مثل سزارین می‌شود. وقتی درما رولر زد جی تی اس بر روی پوست حرکت داده می‌شوند، فرد متوجه تیزی نوک سوزن‌ها نمی‌شود، زیرا همه‌ی آن‌ها به صورت موازی در کنار هم قرار دارند و این مسئله مانع از فرو رفتن سوزن‌ها در عمق پوست می‌شود. سوراخ‌های ریزی که توسط دستگاه درمارولر zgts بر روی پوست به وجود می‌آیند معمولا باعث می شود پوست تا ۲۰ دقیقه قرمز شده و گاهی اگر نیاز باشد با فشار بیشتری انجام شود یا سایز ماساژور دستی درمارولر بیشتر باشد نقاط زخم بسیار ریز ایجاد می‌شود که سریع هم خوب می شوند. بلافاصله بعد از انجام میکرونیدلینگ با درمارولر پوست شفاف و براق شده و حس بسیار خوبی میدهد همچنین بعد از اتمام ، توصیه میشود از یک ماسک پوست و صورت مناسب نیز استفاده کنیم.

خرید دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن آ1 - Dr. Pen A1W Microneedling Device

خرید دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن آ1 – Dr. Pen A1W Microneedling Device

 

انواع دستگاه میکرونیدلینگ خانگی » دستگاه دکتر پن A1w

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A1 برای جوان سازی، لیفت و سفت کردن پوست استفاده می شود و نتیجه ای شبیه به فرکشنال و یا حتی لیزر را دارد، بدون اینکه خطر هایپر و یا هیپو پیگمنتیشن فرد را تهدید کند. اجزای این دستگاه به دو قسمت اصلی تقسیم بندی می شود : ۱ – بخش بدنه که خود شامل دو نوع باتری شارژی و برقی می‌شود و قسمتی است که کاربر استفاده در دست خود می گیرد. ۲ – کارتریج که خود شامل ۱۲ یا ۳۶سوزن می باشد که هر کارتریج استرلیزه شده و بطور مجزا همراه با سرپوش محافظ بسته بندی می شوند. با اتصال کارتریج به بدنه دکتر پن مدل A1 W و تنظیم سرعت و طول سوزن ها دستگاه آماده استفاده می باشد. کاتریج ها چندبار مصرف بوده و قابل تعویض می باشند اما توجه کنید که هر فرد باید کارتریج مخصوص به خود را داشته باشد؛ سوراخ های ایجاد شده مانند کانال هایی این مواد را به لایه های عمیق پوست میرسانند که باعث اثرگذاری بیشتر میکرونیدلینگ، تاثیر مستقیم در کاهش افتادگی پوست، لکه های پیری، اسکار (از جمله اسکارهای آکنه)، منافذ بزرگ ناخوشایند و آسیب ناشی از آفتاب می شوند. در نظر داشته باشید که سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ خانگی A1W برن دکتر پن به قدری سریع حرکتمی‌کنند که با حرکت دادن دستگاه بر سطح پوست خراش و یا پارگی ایجاد نمی شود.

Dr. Pen A6 Microneedling Device - خرید دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن آ6

Dr. Pen A6 Microneedling Device – خرید دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن آ6

 

انواع دستگاه میکرونیدلینگ خانگی » دستگاه دکتر پن A6

دستگاه A6 دکترپن نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار، بنا به دلایلی همچون سرعت بالای آن، بدون لرزش بودن و تنظیم اندازه دقیق سوزن خروجی از ایمنی و محبوبیت بیشتری برخوردار است. دستگاه دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A6 با طراحی ارگونومیک خود برای درمان هایی همچون استرچ مارها، جای زخم های بعد از عمل جراحی ( اسکار )، جای سوختگی های شدید، خط های اخم و چین و چروک ها، جای جوش، چند رنگ شدن پوست ( هایپرپیگمنتیشن )، لکه های پیری و آفتاب سوختگی، منافذ باز و حالت پوست پرتقالی پوست و لب شکری بسیار مناسب و کارآمد می باشد؛ همچنین این دستگاه در بهبود سوخت و ساز سلولی نیز بسیار موثر است و به جذب محصولات زیبایی( تا ۴۰ برابر افزایش )، جذب ویتامین ها و انتقال مواد مزوتراپی پی آر پی و افزایش جذب داروها تا ۳۰۰ برابر نیز کمک می کند. میکرونیدلینگ خانگی A6 قابلیت کار با باتری قابل شارژ داخل دستگاه را دارد و در یک دوره شارژ کامل تا ۴ ساعت آماده کار می باشد.** کابل USB نیز به همراه دستگاه موجود می باشد .

برای استعلام آخرین قیمت‌ انواع تجهیزات زیبایی از جمله دستگاه پلاسمافیوژن و مشاوره رایگان و تخصصی قبل از خرید، با فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا در تماس باشید. کارشناسان آماده پاسخگویی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *