مجله زیبایی

5 برند بهترین دستگاه ماساژور برقی خانگی + مزایا و معایب

این روز ها مردم به ماساژ علاقه زیادی نشان می دهند. چرا که باعث رفع خستگی و ایجاد آرامش و حس خوب در آن ها می شود. سالن های ماساژ متعددی وجود دارند که از انواع دستگاه ماساژور برقی خانگی استفاده کرده و می توانند خدمات زیادی را به شما ارائه دهند. اما آیا شما زمان و هزینه کافی برای استفاده مرتب از این خدمات را دارید؟

اگر شاغل هستید و نمی توانید مرتباً به سالن های ماساژ بروید و یا هزینه زیادی صرف این کار کنید، بهتر است یک دستگاه ماساژور برقی خانگی برای خود تهیه کنید. این دستگاه ها سریع تر و بهتر از ماساژ با دست نتیجه می دهند و قسمت های بیشتری از بدن را درگیر می کنند. امروزه شرکت های زیادی به سمت تولید ماساژور کشیده شده اند که هر یک مشتریان خاص خود را دارند. با خواندن این مقاله به عوارض و فواید این دستگاه ها پی خواهید برد.

همچنین، شما عزیزان می توانید جهت آشنایی کامل با دستگاه ماساژور و کاربرد آن، به مقاله ” دستگاه ماساژور چیست و انواع آن ” مراجعه نمایید.

یک خانم در حالاستفاده از دستگاه ماساژور پا خانگی آی ریلکس

دستگاه ماساژور برقی خانگی چیست ؟

دستگاه ماساژور برقی وسیله ای برای ماساژ دادن قسمت های مختلف بدن از جمله پا، سر و گردن، دست و … می باشد که تسکین درد، آرامش و لذت را برای شما به همراه می آورد. کار کردن با این وسیله آسان است و می توانید انواع خانگی آن را تهیه کنید و در منزل از آن ها استفاده نمایید. اگر به هر دلیلی اعم از پزشکی یا غیر پزشکی به دستگاه ماساژور نیاز پیدا کردید، به جای اتلاف وقت و زمان در مراکز ماساژ، بهتر است یک دستگاه ماساژور برقی خانگی تهیه کنید و به راحتی و در هر مکان و زمانی از آن استفاده کنید.

معمولا دستگاه ماساژور خانگی انواع مختلفی دارد و اکثرا قابل حمل و جابجایی می باشند. اگر زمان زیادی را در خارج از خانه سپری می کنید، ماساژور های قابل حمل بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. چرا که به راحتی می توانید آن ها را با خود به محل کار و یا مهمانی ببرید و خستگی جسمی خود را برطرف کنید.

مزایا استفاده از ماساژور صورت خانگی

فواید و مزایا دستگاه ماساژور برقی خانگی

امروزه دستگاه های ماساژور برقی نه تنها برای رفع خستگی، بلکه برای موارد درمانی و تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش به فواید و مزایای ماساژور های برقی خانگی می پردازیم.

  • اکثر آن ها قابل حمل هستند و می توانید آن ها را همه جا با خود ببرید.
  • با یک بار شارژ کردن می توانید چند ساعت از آن ها استفاده کنید.
  • با درگیر کردن تمام عضلات باعث افزایش گردش خون و سوخت و ساز بدن می شود.
  • استفاده از آن سبب افزایش گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • دستگاه ماساژور خانگی باعث دفع سریع تر مواد زائد از بدن می شود.
  • درد را تسکین می دهد و آرامش را برای فرد به ارمغان می آورد.
  • سلولیت های بدن را کاهش می دهد و کلاژن سازی پوست را انجام می دهد.
  • باعث افزایش هورمون های رشد می شود.
  • تحقیقات نشان داده اند که استفاده از ماساژور در زنان یائسه، تراکم استخوانی را افزایش می دهد.
  • استفاده مرتب از ماساژور خانگی باعث افزایش قدرت عضلانی می گردد.
  • بسیاری از افراد از این دستگاه برای چربی سوزی و لاغری استفاده می کنند.
  • باعث کاهش استرس و آرامش اعصاب می شود.
  • باعث درمان بی خوابی می شود و خواب راحت و آرامی را برای شما فراهم می کند.

منع استفاده از دستگاه ماساژور برقی خانگی

چه کسانی نباید از دستگاه ماساژور خانگی استفاده کنند؟

استفاده از ماساژور های خانگی ، همانطور که فواید بسیاری دارد، می تواند عوارض جزئی و معایبی را نیز به همراه داشته باشد. در این بخش به برخی از آنان اشاره می کنیم:

  • افراد دارای بیماری های خاص مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیسک، بیماری اعصاب، پوکی استخوان، عفونت ریه و … نباید از ماساژور های ضربه ای استفاده کنند.
  • برای کودکان زیر ۱۰ سال نباید از ماساژور استفاده کرد. چرا که ممکن است به صفحه رشد آن ها آسیب وارد شود و رشد آن ها را دچار اختلال کند.
  • خانم های مسن نباید از ماساژور خانگی استفاده کنند. چون ممکن است باعث بروز پوکی استخوان در آن ها شود.
  • اگر جزو افرادی هستید که فشار خونتان دائم در حال تغییر است و یا فشار خون بالایی دارید نباید از این دستگاه ها استفاده کنید؛ چون ماساژور ها فشار و گردش خون را افزایش می دهند.
  • استفاده از ماساژور های گردنی برای افراد سالمند ممکن است باعث ایجاد آمبولی و لخته و در نهایت خونریزی مغزی شود.
  • زنان باردار نیز نباید از ماساژور خانگی استفاده کنند. زیرا ممکن است برای آن ها و جنین خطرناک باشد و موجب ایجاد لخته در آنان گردد.
  • اگر دچار مشکلات مربوط به ستون فقرات هستید از صندلی ماساژ استفاده نکنید. چون باعث افزایش آسیب و درد و یا پوکی استخوان می گردد.

بهترین مارک دستگاه ماساژور پا خانگی کامفورت

معرفی 5 تا از بهترین برندهای دستگاه ماساژور خانگی

این روز ها شرکت های متعددی به ساخت و تولید انواع دستگاه ماساژور خانگی دست زده اند که در این بین نام برند های کامفورت (Comfort)، آی ریلکس (I-Relax)، بیورر (Beurer)، کراس (Cross)، امسیگ (Emsig)، فوجیریوکی (Fujiiryoki) و آی رست (I-Rest) بیشتر از دیگر برند ها به چشم می خورد. در زیر، نام و ویژگی های بهترین ماساژور های دستی و برقی برای شما آورده شده است.

  • ماساژور پا کامفورت مدل Comfort F4020

ماساژور پا کامفورت در کنار کمک به کسب آرامش، دارای فواید درمانی هم برای سلامت جسمی و هم سلامت روانی است. کسانی که مایل به کشف بیش از حد لذت و آرامش هستند، باید یک ماساژ پا عالی را انجام دهند تا بتوانند تمام تنش و دردهای بدن خود را کاهش داده و ذهن خود را در حالت پایدار قرار دهند. ماساژور پا کامفورت ، این آرامش را برای شما ایجاد خواهد کرد.

  • دستگاه ماساژور پا و زانو آی ریلکس مدل I-Relax KR818

دستگاه ماساژور پا آی ریلکس I-RELAX مدل KR818 ، همانند ماساژور پا کامفورت یکی از دستگاه های محبوب میان مردن برای ماساژ دادن و رفع خستگی پا می باشد. از این دستگاه می توانید برای نواحی ساق پا ، ماهیچه های پشت ساق و همچنین زانو استفاده کنید.

ماساژور پا آی ریلکس نواحی ساق و زانو و پشت پا را به طور کامل پوشش داده و باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید. شما می توانید از این دستگاه هنگام مطالعه، تماشای تلویزیون، کار در دفتر و همچنین هنگام استراحت در خانه استفاده کنید.

یک خانم در حال ریلکس کردن روی صندلی برقی ماساژور

  • صندلی ماساژور فوجیریوکی مدل EC-3900AE

این صندلی همان طور که از نامش پیدا است توسط برند فوجیریوکی ساخته و عرضه شده است‌. از ویژگی های این صندلی ماساژور خانگی می توان به داشتن کنترل و صفحه نمایش LCD اشاره کرد. در بخش پشتی این صندلی غلتک هایی تعبیه شده است که نقاطی مانند گردن، کمر و شانه ها را به خوبی ماساژ می دهند.

ماساژور فوجیریوکی همچنین دارای کیسه های هوایی متعددی می باشد که برای ماساژ ران، ساق و کف پا از آن ها استفاده می شود. اگر مایل به خرید ماساژور خانگی ثابت ولی کاربردی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید این صندلی است. نوع ماساژ آن به صورت حرکتی، لرزشی و ضربه ای می باشد و می توانید آن در 5، 10 و 15 دقیقه تنظیم کنید و با آرامش روی آن لم دهید و از یک ماساژ عالی بهره مند شوید.

  • ماساژور بدن امسیگ مدل MG110-Plus

ماساژور بدن یکی از جالب ترین ماساژور های موجود می باشد؛ چرا که دارای اشعه مادون قرمز است و به بخش های داخلی و استخوان ها نفوذ می کند و درد این بخش ها را به سرعت تسکین می دهد. این نوع ماساژ چون همراه با حرارت است، از نظر بهداشتی نیز مزایای زیادی دارد. این ماساژور را می توانید برای تمام بدن استفاده کنید و از مزایای آن برخوردار شوید.

نکته قابل توجه در رابطه با این دستگاه این است که به دلیل حرارتی که دارد می تواند باعث لاغری شود. از خواص درمانی این ماساژور خانگی نیز می توان به افزایش گردش خون و تسکین درد و گرفتگی عضلات اشاره کرد. این ماساژور سطح بزرگی دارد که باعث شده است بتوان از آن برای تمامی قسمت های بدن استفاده کرد.

  • ماساژور برقی هایپرآیس مدل هایپرولت پلاس

ابتدا یک مدل از ماساژور هایپرآیس ساخته شد که قدرت زیادی نداشت. اما در مدل جدید آن، قدرت را ۳۰ درصد افزایش داده و سپس به بازار عرضه کردند. این ماساژور را تفنگ ماساژور و یا ماساژور تفنگی نیز می نامند. ماساژور خانگی هایپرآیس به ۳ حالت مختلف قابل تنظیم است و ۵ سری جداگانه دارد که از آن ها می توان برای بخش های مختلف بدن استفاده کرد.

نوع ماساژ این وسیله ارتعاشی و حرکتی است که می توان دامنه حرکت آن را افزایش یا کاهش داد. شاید بزرگ ترین مزیت این دستگاه، صدای کم آن باشد که باعث افزایش آرامش می شود. از دیگر مزایای آن می توان به موتور قوی، وزن کم، دارا بودن ۳ سرعت متفاوت و طراحی زیبای آن اشاره کرد.

سخن پایانی

دستگاه های ماساژور خانگی مزایای زیادی به همراه دارند و شایع ترین مزیت آن ها رفع خستگی و گرفتگی عضلانی است. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که با مراجعه به سایت فروشگاه شفا می توانید بر اساس نیازتان یکی از آن ها را با نازل ترین قیمت تهیه کنید. فروشگاه شفا یکی از بزرگ ترین و برترین وارد کنندگان محصولات پزشکی، زیبایی و لاغری است و دارای نماد اعتماد الکترونیک می باشد.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • دستگاه ماساژور برقی خانگی چیست؟

دستگاه ماساژور برقی وسیله ای برای ماساژ دادن قسمت های مختلف بدن می باشد و استفاده از آن سبب تسکین درد، ایجاد آرامش و لذت برای فرد خواهد شد.

  • محبوب ترین برند دستگاه ماساژور پا کدام است؟

از محبوب ترین و بهترین برند های ماساژور پا ، می توان به ماساژور پا مارک کامفورت Comfort و ماساژور پا و زانو آی ریلکس I-Relax اشاره کرد.

  • مزایا ماساژور خانگی چیست؟

مزایا ماساژور های برقی خانگی عبارتند از: استفاده راحت و آسان، صرفه جویی در زمان و هزینه، تقویت گردش خون، رفع آنی خستگی عضلات، قابل حمل بودن و … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *