مجله زیبایی

هیدروفیشیال پوست چیست و چگونه انجام می شود ؟

پوست مهم ترین و زیباترین بخش یک صورت است. اگر به پوست خود بی توجهی کنید، در دراز مدت پوستی با چین و چروک، منافذ باز و با تغییر رنگ خواهید داشت. هیچکس دوست ندارد صورتش پیر یا به زشتی دیده شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توانیم به پوست خودمان بهتر از قبل برسیم. ممکن است عوامل ارثی بر روی پوست تاثیرات منفی بگذارد، اما می توان با هیدروفیشیال پوست این اثرات را در حد زیادی از بین برد.

عوامل بیرونی دیگری مثل اشعه ماورای بنفش خورشید، سیگار کشیدن، خوردن غذاهای فست فود و … ممکن است تا چند سال دیگر پوست شما را پیرتر از سنتان نشان دهد. اما نکته امیدوار کننده برای کسانی که از امروز تصمیم گرفتند به پوست خود برسند این است که پوست توانایی بازسازی و ترمیم دارد.

جوانسازی پوست صورت یک خانم جوان با روش هیدروفیشیال

هیدروفیشیال پوست چیست؟

در جوانسازی پوست با روش هیدروفیشیال ، از یک مکنده برای لایه برداری پوست استفاده می کنند. هیدروفیشیال غیرتهاجمی است و باعث می شود که منافذ باز پوست، بسته شود. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا پوست شما جوان و شاداب شود. دستگاه هیدروفیشیال پوست دارای یک سر قلمی به نام (Head) است. سری آن دارای یک لبه ساینده است که مواد اضافی پوست، سلول های مرده، جوش سر سیاه  و چربی را از بین می برد. حتی این سری، مواد مغذی و هیالورونیک اسید را که منجر به جوانسازی پوست می شود را به پوست تزریق می کند.

در روش هیدروفیشیال پوست، پپتیدهای ضد پیری، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها روی پوست ماساژ داده می شوند. این مواد مغذی تا اعماق پوست نفوذ می کنند و به پوست طراوت و زیبایی تازه ای هدیه می دهند. در هیدروفیشیال از سرم و کرم هایی استفاده می شود که به راحتی جذب پوست می شوند. این سرم ها پوست را از داخل به بیرون ترمیم و بازسازی می کنند. نتایجی که از هیدروفیشیال پوست دریافت می کنید، بسیار سریع است و در واقع این روش جزء درمان های سریع پوست قرار می گیرد.

استفاده از دستگاه هیدروفیشیال روی پوست صورت یک خانم جوان با چشمان بسته

مراحل انجام هیدروفیشیال پوست

مراحل انجام روش هیدروفیشال ، برای بازسازی و جوانسازی پوست شامل 8 مرحله می باشد:

  1. تراشیدن: با تراشیدن پوست، سلول های خشک و مرده از بین روند. همچنین سایر کثیفی و آلودگی های پوست را شل و پاکسازی می کند.
  2. صیغل دادن: سری هیدرودرم شبیه تیغه الماسی شکل است که پوست را تراشیده و صاف می کند.
  3. سم زدایی و پاکسازی پوست: این روش مانند جاروبرقی تمام ناخالصی و چربی های اضافی پوست را بیرون کشیده و تمیز می نماید.
  4. آبرسانی: در این قسمت از هیدروفیشیال پوست، با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، آن را آبرسانی می کند.
  5. پر کردن منافذ پوست: منافذ پوست را با موادی چون ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و پپتیدهای ضد پیری پر می کنند که سلامت پوست را بر می گرداند و کمک می کند تا این منافذ باز، بسته شود.
  6. ماساژ صورت: برای تحریک و عضله سازی صورت، ماساژ انجام می شود. ماساژ باعث افزایش جریان خون می شود و نتیجه آن شادابی و سلامتی پوست است.
  7. ماسک گذاشتن: با توجه به جنس پوست و مشکلات آن، ماسک مخصوصی تهیه می شود که باعث جوانی و روشن تر شدن پوست می شود.
  8. تثبیت: در مرحله آخر، برای تثبیت از تونر، سرم و لوسیون های مخصوص پوست شما استفاده می شود که این عمل جنبه تقویتی دارد.

کاربرد هیدروفیشیال روی پوست صورت یک خانم جوان با چشمان رنگی

کاربرد هیدروفیشیال صورت

هیدروفیشیال پوست در از بین بردن خطوط چین و چروک به خوبی عمل می کند. همچنین اگر می خواهید پوستی سفت و شاداب داشته باشید، بهتر است حتماً یکبار هم شده آن را امتحان کنید. اگر لکه ای روی پوستتان دارید و می خواهید که پوستتان یکدست و یکنواخت باشد یا برای تخلیه چربی های اضافی صورت، فیشیال پوست می تواند به درد شما بخورد. در ادامه به موارد کاربرد این روش می پردازیم.

  • تنظیم PH پوست و فلورنرمال
  • افزایش خونرسانی در پوست
  • ارائه پوستی شفاف
  • درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس

البته استفاده از هیدروفیشیال پوست صرفاً برای درمان نیست. بلکه می توانید برای پیشگیری از جوش و آکنه و دیگر بیماری ها، از آن استفاده کنید. از آنجایی که بازسازی و ترمیم پوست هر 30 روز اتفاق می افتد، می توانید هر ماه یکبار برای فیشیال مراجعه کنید. این کار منجر به ماندگاری بیشتر درمان می شود. البته بهتر است با نظر پزشکان، تعداد جلسات خود را تعیین کنید. چون ممکن است پوست شما درمان بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد.

صورت یک خانم جوان که نصف آن آب قرار دارد

مزایا و فواید هیدروفیشیال

رسیدگی به پوست سن خاصی نمی شناسد و هرکسی با هر سنی می تواند هیدروفیشیال پوست انجام دهد. هیدروفیشیال برای هر پوستی از جمله پوست های نازک نیز مناسب است. اگر پوست حساسی دارید و نگران هستید که آیا این روش مناسب شما است یا خیر، باید بگوییم که هیدروفیشیال پوست برای حساس ترین پوست ها نیز مناسب است. حتی کسانی که از وجود بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می برند نیز، بهتر است که از هیدروفیشیال استفاده کنند.

در موارد زیر پیشنهاد می کنیم تا هیدروفیشیال را تجربه کنید:

  • از بین بردن چین و چروک های پوستی
  • کاهش لکه های پوستی
  • درمان آفتاب سوختگی
  • کاهش منافذ پوستی و بستن آن ها
  • تنظیم چربی پوست
  • محکم کردن بافت پوست
  • آبرسانی و درمان جوش های سرسیاه و آکنه پوست
  • درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست

عوارض استفاده از هیدروفیشیال روی صورت یک خانم جوان

عوارض هیدروفیشیال پوست

یکی از عوارض شایعی که هرکسی ممکن است آن را تجربه کند، سوزش و التهاب بعد از انجام هیدروفیشیال پوست است. به همین دلیل بیمار بعد از انجام فیشیال نمی تواند بلافاصله فعالیت روزانه خود را شروع کند. در برخی شرایط ممکن است التهاب صورت به قدری باشد که فرد نخواهد کسی او را ببیند. اما حتماً بعد از چند ساعت استراحت، پوست به حالت اولیه خود بر می گردد. اما هیدروفیشیال درمانی ملایم است و تجربه سختی نخواهد بود و پوست خوبی در آینده خواهید داشت. در واقع درمان هیدروفیشیال پوست که در برخی موارد با استفاده از دستگاه هیدرودرمی انجام می شود، برای ماساژ دادن پوست بوده و بسیار لذت بخش است.

صورت نیم رخ یک خانم جوان در مقابل آب

مراقبت های قبل و بعد از هیدروفیشیال

برای گرفتن بهترین نتیجه از جوانسازی پوست بوسیله هیدروفیشیال ، می بایست یک سری دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید. در ادامه مراقبت های قبل و بعد از زیباسازی پوست با این روش محبوب را مورد بررسی قرار می دهیم.

اقدامات قبل از هیدروفیشیال

برای مراقبت های قبل از هیدروفیشیال پوست حتماً به مراکز معتبر زیبایی مراجعه نمایید. متخصصان پوست می توانند نوع پوست شما را تشخیص دهند و درمان متناسب با پوستتان را پیشنهاد دهند. در زیر برخی از مهم ترین اقداماتی که قبل از انجام عمل باید رعایت کنید را عنوان کرده ایم:

  • اگر به هر موادی حساسیت دارید، حتما متخصصین پوست خود را در جریان بگذارید.
  • اگر دارو یا خوراکی استفاده می کنید یا بیماری خاصی دارید، حتماً ذکر کنید.
  • قبل از شروع حتماً بخواهید که بر روی یک تکه کوچک از پوست آن را امتحان کند و اگر حساسیت نشان ندادید، به درمان ادامه دهید.
  • در صورت باردار بودن، این موضوع را با متخصصین پوست در میان بگذارید تا از مصرف ماده هایی که ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد، جلوگیری شود.
  • در صورت بیماری های پوستی یا زخم و التهاب های پوستی، قبل از هیدروفیشیال پوست، به متخصص خود اطلاع دهید تا بهترین درمان برای شما صورت بگیرد.

مراقبت های بعد از هیدروفیشیال

مراقبت های بعد از هیدروفیشیال نیز شامل نکاتی است که عبارتند از:

  • مراجعه کننده باید تا 48 ساعت از برنزه کردن خودداری کند و از نور مستقیم آفتاب دور بماند. اگر نمی تواند این کار را انجام دهد بهتر است که کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بیشتر را به پوست خود بزند.
  • برای انجام کارهای دیگری چون بوتاکس باید بعد از 24 ساعت اقدام کند.
  • برای بهتر شدن پوست و تاثیر بهتر، می تواند تا 48 ساعت از داروهای تجویزی موضعی توسط دکتر استفاده کند. این موضوع برای داروهای رایجی چون اسید سالیسیلیک نیز صادق است.
  • همچنین مراجعه کننده باید از گرما و حرارت مثل سونا جداً دوری کند.
  • برای اینکه درمانتان موثر واقع شود، باید دستورات پزشک خود را انجام دهید و هر چیزی که برای استفاده بعد از هیدروفیشیال پوست شما در نظر گرفته است را طبق دستور پیگیری کنید.

هزینه انجام هیدروفیشیال روی صورت

هزینه انجام هیدروفیشیال پوست

هزینه هیدروفیشیال پوست نیز مانند سایر درمان ها، بسته به عوامل مختلفی از جمله محل زندگی و نیاز هر پوست به درمان خاص، متفاوت است. نمی توان به طور کامل هزینه ها را اعلام کرد. چون ابتدا باید توسط متخصص پوست و مو، پوست خود را ارزیابی کنید.

درمان های هیدروفیشیال ارزان تر شامل میکرودرم ابریژن است و برای کسانی که می خواهند هزینه کمتری کنند، مناسب است. اما درمان های دیگر مانند میکرونیدلینگ گران تر بوده که درمان غیرتهاجمی است. اگرچه لایه برداری با تمامی روش ها، مقرون به صرفه است و حسی که بعد از انجام آن دارید، بسیار رضایت بخش خواهد بود.

پیشنهاد می شود که حتماً به مکان های مطمئن برای انجام هیدروفیشیال پوست بروید و بر روی هزینه کمتر آن تمرکز نکنید؛ چون اگر ارزان باشد اما درمان اشتباهی را بر روی پوست شما انجام دهند، می توانند آسیب جدی به پوست وارد کنند. در نتیجه مجبور می شوید که هزینه بیشتری محتمل شوید تا بتوانید دوباره پوست خود را به حالت قبل برگردانید.

منبع:  healthline

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول درباره هیدروفیشیال پوست

  • آیا می توان از هیدروفیشیال برای نواحی دیگر به جز صورت استفاده کرد؟

بله. هیدروفیشیال برای نواحی دیگر بدن نیز کاربرد دارد. اما بیشتر برای همان پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

  • آیا هیدروفیشیال دردناک است؟

خیر. جوانسازی پوست بوسیله هیدروفیشیال، اگر به درستی انجام شود و مراقبت های قبل و بعد آن نیز به خوبی رعایت شود، هیچگونه دردی برای بدن نخواهد داشت.

  • رسیدن به نتایج دلخواه در هیدروفیشیال چقدر زمان بر است؟

معمولا با توجه ناحیه مورد درمان و مقدار کاری که پوست دارد، بین 2 الی 3 هفته زمان می برد.

  • عوارض جانبی هیدروفیشیال شامل چیست؟

عوارض هیدروفیشیال معمولا شامل قرمزی و تورم روی پوست است و اعلب بعد از چند روز از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *