مجله زیبایی

کاربرد آر اف یا رادیو فرکانس درمانی برای جوانسازی پوست

همان طور که می دانید امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی انواع مختلفی از دارو ها و دستگاه های مختلف برای از بین بردن چروک های پوست ساخته شده است. دستگاه آر اف نیز یکی از این دستگاه ها می باشد که به کمک آن می توان چروک های پوست را در قسمت های مختلف بدن تا حد زیادی کاهش داده و حتی از بین برد. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را به طور کامل با روش جوانسازی آر اف ، عوارض ، فواید و مزایا ، مراقبت های قبل و بعد و هزینه انجام آر اف آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

یک خانم جوان روی تخت با چشمان بسته در حال انجام رادیوفرکانسی روی صورت
روش آر اف یا رادیو فرکانسی چیست

آر اف چیست ؟

در واقع نام دیگر این روش رادیوفرکانس است که به همین دلیل به آن RF گفته می شود. به طور معمول از این روش برای رفع اغلب بیماری های مرتبط با پوست در نواحی مختلف بدن استفاده می شود و به همین خاطر از کاربرد بالایی برخوردار است. از مهم ترین کاربردهای روش آر اف می توان به جوانسازی پوست ، از بین بردن کبودی پوست ، برطرف کردن افتادگی پوست ، ترمیم انواع ترک ها، رفع کراتوز پیلاریس اشاره کرد. حتی از بین بردن انواع چروک های پوستی از جمله چروک های اطراف چشم نیز با آر اف امکان پذیر است. البته در مواردی هم از این روش برای از بین بردن چربی و لاغری هم استفاده می شود که این مورد باید با نظر پزشک مربوطه صورت بگیرد.

برای آشنایی با بهترین دستگاه آر اف ، می توانید مقاله ” بهترین دستگاه آر اف کدام است ؟ ” را مطالعه نمایید.

جوانسازی صورت یک خانم جوان با روش آر اف
رادیو فرکانسی چگونه انجام می شود

روش انجام آر اف چگونه است؟

دستگاه آر اف با تولید حرارت متناسب با مقاومت پوست، سعی می کند بافت پیوندی موجود در لایه زیرین پوست را تحریک کند. و آن را به ساخت و یا حتی ترمیم رشته های پروتئینی کلاژن تحریک بکند. به این ترتیب با ساخت رشته های کلاژن میزان مقاومت پوست افزایش پیدا کرده و چروک های موجود در نواحی مختلف بدن در لایه بیرونی پوست ناپدید می شوند. در واقع روش آر اف برای جوانسازی و ترمیم پوست به سبب به کار بردن رادیوفرکانس بسیار مفید می باشد. این روش نسبت به سایر روش ها میزان عوارض جانبی را به اندازه زیادی کاهش می دهد. البته این امکان و احتمال وجود دارد که در برخی از افراد پس از انجام این روش عوارض جانبی اندکی هم رخ بدهد ولی تمام آن ها قابل درمان و ترمیم می باشند. به همین منظور هیچ گونه جای نگرانی وجود ندارد و با برخورد صحیح با این عوارض می توان به کمک افراد متخصص از جمله پزشکان تمام آن ها را در کم ترین زمان ممکن از بین برد.

[aparat id=’Fyxep’]

انواع روش های آر اف

در واقع برای این که بتوان به خوبی از دستگاه RF نتیجه گرفت باید ابتدا انواع آن و روش های مختلف انجام آن را دانست. به طور عمده این دستگاه با توجه به نیاز افراد مختلف و تنوع چروک های پوستی در دو مدل تک قطبی و همچنین دو قطبی ساخته می شود. در نوع تک قطبی این دستگاه آن مقدار انرژی گرمایی که تولید شده و به پوست منعکس می شود، بیشترین تاثیر خود را بر روی لایه های عمیق پوست از جمله نواحی موجود در درم می گذارد.

به همین خاطر از این مدل RF برای کاهش چربی بدن یا همان لاغری و کم کردن میزان سلولیت استفاده می شود. نوع دو قطبی این دستگاه نیز برخلاف مدل تک قطبی بیشترین انرژی خود را به لایه های بیرونی و سطحی پوست بدن می فرستد تا با از بین بردن چروک های پوست سبب جوانسازی شود. به همین منظور شما باید متناسب با هدف خود یکی از این روش های آر اف را برای درمان پوست خود انتخاب کنید تا از نتیجه آن بسیار راضی باشید.

یک خانم جوان با تاپ سفید و دسته دستگاه آر اف
فواید و مزایای رادیوفرکانس درمانی

مزایای آر اف یا رادیوفرکانس درمانی

به طور کلی یکی از ساده ترین راه های موجود در علم پزشکی برای ترمیم بافت های پوستی و از بین بردن انواع چروک های پوستی و حتی درمان افتادگی پوست بدن، استفاده از دستگاه آراف است. در حقیقت استفاده از این دستگاه متناسب با هدفی که دارید می تواند میزان تولید و ساخت انواع رشته های پروتئینی کلاژن و کشسان در بافت های پوست را افزایش داده و همچنین میزان جریان عبوری خون در آن نواحی را به طور چشمگیری افزایش بدهد.

همچنین تمام افرادی که احساس می کنند نشانه ها و علائم پیری در پوست بدن آن ها پیدا شده و پوست آن ها دچار چروک های مختلف و افتادگی شده است؛ می توانند از این روش برای درمان این موارد به خوبی استفاده کنند. به همین خاطر می توان گفت این روش برای افرادی با سن مختلف می تواند مناسب باشد ولی دلیل اصلی استفاده از آن بدون تردید جوانسازی پوست می باشد.

خانم جوان ناراحت با یک آینه در دست او
عوارض آر اف برای پوست

عوارض جانبی آر اف برای پوست

وقتی شما در مورد جوانسازی پوست صحبت می کنید نباید هیچ روشی را بدون خطر بدانید زیرا یک روش هر چقدر هم که خوب باشد باز هم ممکن است یک سری عوارض جانبی را با خود برای فرد به همراه داشته باشد. دستگاه آراف نیز پس از درمان پوست ممکن است در برخی از افراد و با توجه به پوست آن ها مقداری عوارض جانبی را به همراه داشته باشد ولی باید توجه کرد که این عوارض همگی موضعی بوده و با ارائه راهکارهای مناسب می توان آن ها را با گذشت زمان برطرف کرد.

از مهم ترین عوارض جانبی پوست که استفاده از دستگاه RF ممکن است به همراه داشته باشد می توان به تورم، قرمزی سطح پوست، التهاب سطحی، خشک شدن صورت، سوزش کم در نواحی درمان و مقداری حساسیت اشاره کرد. در ضمن اغلب کارشناسان اعتقاد دارند که برای کاهش احتمال بروز عوارض جانبی نام برده شده؛ بهتر است پس از انجام روش آر اف از محلول های موجود برای رفع آسیب های موضعی استفاده نشود. البته توجه داشته باشید که این عوارض جانبی در همه افراد یکسان نبوده و متناسب با جنس پوست آن ها میزان شدت آن متغییر است.

شما خوانندگان محترم، می توانید برای آشنایی کامل با عوارض آر اف فرکشنال و جلوگیری از بروز آن، به مقاله ” عوارض آر اف فرکشنال چیست ؟ راه های جلوگیری از بروز آن ” مراجعه نمایید.

یک خانم جوان با یک لباس سفید و دستگاه آر اف روی صورت او
اقدامات قبل و بعد از رادیوفرکانس درمانی

مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی به روش RF

زمانی که افراد مختلف برای جوانسازی پوست خود تصمیم به استفاده از روش آر اف می گیرند، باید همواره از استانداردها جهت مراقبت از پوست برای قبل و بعد از انجام این روش به طور کامل پیروی کنند. برای مثال برخی از خوراکی ها و مواد غذایی که توسط پزشکان توصیه می شود را مصرف کرده و از خوردن مواد غذایی مضر به شدت پرهیز کنید.

همچنین قبل از انجام این روش، استفاده از برخی کرم ها و محلول های پوستی به هیچ وجه توصیه نمی شود. و باید پوست شما در آن ناحیه مورد نظر تمیز و پاکیزه باشد. پس از انجام روش RF نیز قواعدی وجود دارد که باید رعایت شوند تا روش آراف بتواند تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان بدهد. برای مثال نباید تا یک هفته بعد از انجام این روش در معرض نور خورشید قرار گرفت و به همین منظور توصیه می شود که حداقل در 3 روز ابتدایی از مصرف انواع کرم های ضد آفتاب و حتی محافظت کننده های موجود پرهیز کنید.

خانم جوانی روی تخت و دستگاه آر اف در زیر گلوی او قرار دارد.
هزینه جوانسازی پوست به روش RF

هزینه انجام آر اف

در مواردی که شما می خواهید جوانسازی پوست نواحی خاصی از بدن خود را با دستگاه آراف انجام بدهید و دوست دارید از هزینه آن مطلع شوید باید به برخی موارد توجه داشته باشید. در واقع این هزینه یک مقدار مشخص و ثابت نیست و برای هر فرد متناسب با برخی عوامل این هزینه می تواند بسیار متغییر باشد. برای مثال ناحیه ای از بدن خود را که می خواهید با روش RF جوانسازی کنید می تواند در میزان هزینه آن موثر باشد. البته تعداد جلسات و یا حتی نتیجه ای که پس از اتمام کار برای شما حاصل می شود هم بر روی این هزینه تاثیرات زیادی می گذارند. در ضمن توجه داشته باشید که جوانسازی با این روش معمولاً در همان جلسات اول یا دوم به اتمام می رسد و نیاز به جلسات زیاد نیست.

در نتیجه وقتی شما با علائم خاص پیری مانند چین، چروک و افتادگی پوست مواجه می شوید برای برطرف کردن این مشکلات و علائم می توانید از روش های متنوعی استفاده کنید که یکی از بهترین روش ها بدون تردید استفاده از دستگاه آر اف می باشد.

استفاده از این روش می تواند مزایا و معایبی را هم مانند سایر روش ها به همراه داشته باشد که شما با کسب اطلاعات در این زمینه می توانید به شکل بهتری این روش را به نتیجه برسانید. علاوه بر این آشنایی با انواع روش های RF نیز می تواند به شما کمک کند تا متناسب با هدف خود بتوانید یک روش بهینه را انتخاب نمایید. البته مشورت با کارشناسان و پزشکان مربوطه نیز می تواند شما را با این روش و کاربرد آن بیشتر آشنا بکند.

منبع: ncbi.nlm.nih

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *