مجله زیبایی

مقایسه کویتیشن با کرایولیپولیز از نظر کاربرد، روش انجام و هزینه

کرایولیپولیز و کویتیشن دو روش درمانی بسیار مفید و شناخته شده در سرتاسر دنیا هستند که از آن ها برای کمک به لاغری و حذف چربی روشی غیر جراحی استفاده می کنند. هر دوی این روش ها، با به بهم ریختن یا به عبارتی افزایش جنب و جوش و سوخت و ساز سلول ها برای از بین بردن رسوبات چربی در نواحی مورد نظر چربی های اضافی را از بین می برند. کویتیشن روشی است که سلول های چربی را از طریق امواج صوتی با فرکانس پایین از بین می برد در حالی که کرایولیپولیز که به عنوان انجماد چربی نیز شناخته می شود، از مکانیسم های خنک کننده برای تجزیه سلول های چربی استفاده می کند. در ادامه این مقاله، به طور کامل تفاوت های این دو روش لاغری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شما عزیزان برای اطلاع بیشتر درباره روش کویتیشن و کاربرد های آن، می توانید به مقاله ” کویتیشن چیست و کاربرد و مزایا آن برای بدن ” مراجعه نمایید.

لاغری شکم یک خانم با دستگاه کویتیشن

کویتیشن چیست؟

کویتیشن Cavitation روشی برای کاهش چربی بدن است. در این روش از دستگاه های متنوعی مانند دستگاه کویتیشن استفاده می کنند. این دستگاه ها قابلیت ایجاد امواج اولتراسوند را دارند. این امواج باعث ایجاد حرکت در میان چربی های بخش های مختلف بدن می شود. با این کار چربی ها شکسته می شوند و تبدیل به مایع شده و در نهایت از طریق کبد از بدن دفع می شوند.

از نظر تکنیکی نمی توان گفت که این روش برای کاهش وزن مناسب است، بلکه این روش اگر به صورت مداوم و در طول هفته ها و یا ماه ها انجام شود، می تواند نتیجه قابل قبولی داشته باشد. که شما با نگاه کردن به تصویر خود در آینه متوجه کاهش حجم چربی در بدن خود خواهید شد. بنابراین صبر زیاد و پیگیری مداوم می تواند تاثیرگذار باشد.

همچنین لارم بدانید برای انجام کویتیشن، بعضی اوقات از دستگاه آر اف کویتیشن 6 کاره نیز استفاده می کنند.

همانطور که در ابتدا گفتیم، در این روش از دستگاهی به نام کویتیشن استفاده می کنند که با ایجاد امواج صوتی باعث در هم شکسته شدن چربی های بدن خواهد شد. این روش را می توان یک جایگزین مناسب برای روش لیپوساکشن دانست. این روش درمانی برای افرادی مناسب است که می خواهند اندام آن ها خوش فرم و سفت شود.

مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که برای افزایش تاثیرگذاری و کارایی این روش باید کویتاسیون را در چندین جلسه به صورت مکرر این کار را انجام دهید. از مزایای این روش می توان به خوش فرم شدن بدن، بهبودی جریان خون، سم زدایی، عدم نیاز به بیهوشی در فرآیند درمان، بدون درد بودن، بهبود رنگ و بافت پوستی و … اشاره کرد.

انجام عمل کرایولیپولیز روی شکم یک خانم

کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز Cryolipolyse نیز همانند کویتاسیون نوعی فناوری پیشرفته برای کاهش چربی در بدن هستند. در این قسمت به توضیح کرایولیپولیز می پردازیم. در روش کرایولیپولیز، به وسیله سرما سلول های چربی را از بین می برند. مطالعات نشان داده است که در استفاده از این روش، میانگین کاهش چربی بین 15 تا 28 درصد در حدود 4 ماه پس از درمان اولیه است. کرایولیپولیز که به عنوان انجامد چربی شناخته می شود، یک روش کاهش چربی بدن در نواحی خاص با استفاده از دمای 11- درجه سانتی گراد است.

از این روش برای کاهش برآمدگی های چربی موضعی که با ورزش و رژیم غذایی نمی توان آن ها را کاهش داد، استفاده می کنند. برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند و چاقی مفرط در بخش هایی از بدن دارند که به صورت یک توده است، استفاده از این روش و روش کویتیشن مناسب است. همچنین اگر دچار اضافه وزن هستید و رژیم غدایی و ورزش نتوانسته است جوابگو باشد، استفاده از روش کرایولیپولیز توصیه می شود.

برای انجام این روش، ابتدا شکل و اندازه چربی را مشخص کرده و از یک دستگاه دستی به نام اپلیکاتور برای منجمد کردن لایه سلول های چربی (آدیپولیت) در زیر پوست استفاده می شود. از مزایای این روش می توان به موثر بودن و کم بودن تعداد جلسات، لاغر کردن ناحیه مورد نظر، به دست آوردن اندامی جذاب و خوش فرم، نتیجه گیری سریع، غیرتهاجمی بودن، افزایش کیفیت پوست و … اشاره کرد.

مقایسه کرایولیپولیز با کویتیشن

بررسی تفاوت های کویتیشن با کرایولیپولیز

در ادامه قصد داریم به مقایسه کامل دو روش کویتیشن و کرایولیپولیز با یکدیگر بپردازیم. بهترین شیوه برای مقایسه این دو روش این است که از نظر روش انجام، کاربرد و هزینه، آن ها را مقایسه کنیم.

مقایسه کویتیشن و کرایولیپولیز از نظر روش انجام

روش کویتیشن به این صورت است که از امواج صوتی برای در هم شکستن چربی های نواحی مختلف بدن استفاده می شود. این روش را می توان به عنوان یکی از جدید ترین روش ها برای از بین بردن توده های چربی نام برد. دستگاهی که در این روش استفاده می شود یک دستگاه اولتراسونیک است که با استفاده از امواج اولتراسونیک با فرکانس 20 تا 40 کیلوهرتز، سلول های چربی را به اسید های چرب تبدیل می کند تا اسید های چرب راحت تر بتوانند از بدن دفع شوند.

اما در روش کرایولیپولیز، به روش غیر تهاجمی و کنترل شده، چربی های اضافی را با روش سرد کردن آن ها از بین می برند. وقتی که چربی در دمای پایین قرار می گیرد، بافت زیرجلدی آن نابود می شود بدون این که آسیبی به بافت های مجاور وارد شود. در روش کویتیشن از یک کنداکتور مخصوص بر روی ناحیه ای از بدن که چربی انباشته شده است قرار می دهند و آن کنداکتور بافت زیرجلدی را به سمت بالا می کشد و بعد با تکنولوژی سرمادهی آن بافت تخریب می شود.

لاغری شکم با روش کرایولیپولیز

مقایسه کرایولیپولیز و کویتیشن از نظر کاربرد

از نظر کاربرد اگر بخواهیم کویتیشن را با کرایولیپولیز مقایسه کنیم باید بگوییم که هر دو روش برای کاهش توده های چربی در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. از کویتیشن بیشتر برای ناحیه شکم و پهلو استفاده می شود. البته برای نواحی دیگر بدن مانند کمر، کنار زانو ها و باسن نیز مناسب است. روش کرایولیپولیز بیشتر برای کاهش توده های چربی شکم، پشت و پهلو، ران، باسن ، پا ، بازو و غبغب استفاده می شود.

مقایسه کویتیشن و کرایولیپولیز از نظر هزینه

هزینه انجام کویتیشن و کرایولیپولیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال قیمت کرایولیپولیز بر اساس سطحی که دستگاه، وکیوم انجام می دهد، تعیین می شود. بنابراین اگر توده چربی که وجود دارد بزرگتر باشد، در نتیجه قیمت نیز بیشتر خواهد بود. همچنین هرچه زمان بیشتری برای این کار صرف شود، کیفیت و نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود و  هزینه بیشتری هم دارد. هزینه کویتیشن با توجه به میزان و حجم چربی و همچنین تخصص و تجربه پزشک و تعداد جلساتی که قرار است این کار انجام شود، متفاوت خواهد بود.

کلام آخر

کویتیشن و کرایولیپولیز در کنار سایر روش های درمان چاقی می توانند بر کاهش اضافه وزن تاثیر گذار باشند. به طور کلی این دو شیوه نمی توانند یک روش درمانی کامل برای کاهش وزن باشند. تفاوتی که این دو روش با سایر روش های کاهش چربی دارند این است که به صورت موضعی هستند. این روش های درمانی عوارض بسیار کمی دارند، به حدی که می توان از آن ها چشم پوشی کرد. کبودی، قرمزی موضعی و بی حسی گذرا در پوست از جمله عوارض آن هستند که خیلی سریع برطرف می شوند. در واقع شما حجم چربی بخش هایی از بدن مانند شکم، پشت، ران، باسن و … را می توانید با استفاده از دستگاه کویتیشن و یا کرایولیپولیز کاهش دهید.

منبع: dermagical

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • کرایولیپولیز واقعا تاثیر داره؟

بله. انجام لاغری با استفاده از روش کرایولیپولیز برای کاهش وزن و چربی های اضافه دور شکم، بسیار مفید می باشد.

  • آیا کرایولیپولیز خطرناک است؟

اگر عمل کرایولیپولیز اصولی و توسط پزشک مجرب و با سابقه بالا و همچنین توسط تجهیزات بروز انجام شود، هیچ خطری برای بدن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *