مجله زیبایی

معرفی انواع روش‌های پاکسازی صورت خانگی

پاکسازی صورت به این معنی است که صورت خود را کاملاً عمیق تمیز کنید. پاکسازی کامل صورت معمولاً در سالن انجام می‎شود که به شما پوستی درخشان هدیه می‎دهد. با این حال ممکن است فکر کنید که کل این فرآیند چقدر زمان بر و پرهزینه است. بنابراین، چه باید کرد و چگونه در پول خود صرفه جویی کرد و در عین حال زیبا به نظر رسید. اما اگر به این فکر می‎کنید که چگونه پاکسازی صورت در خانه را مانند سالن‎های زیبایی انجام دهید، بهتر است روش‎های طبیعی را دنبال کنید. استفاده از مواد طبیعی بسیار بهتر و کاربردی‌تر است. این کار برای هر نوع پوست خشک و چرب، بی‎خطر است.

پاکسازی صورت خانگی تضمین می‎کند که پوست خشک به خوبی هیدراته می‎شود و برای پوست‎های چرب و مستعد آکنه موجب حذف چربی می‎شود. مهم‎تر از همه، هنگامی که به طور منظم در خانه پاکسازی می‎کنید، پوست شما نیز درخشان‎تر خواهد شد.

فواید پاکسازی صورت در خانه

فواید پاکسازی صورت خانگی به شرح زیر است:

  1. صورت شما را شفاف کرده و پوست شما را سالم و درخشان می‎کند.
  2. پوست را تغذیه می‎کند و باعث گردش خون مناسب در صورت می‎شود.
  3. پوست شما را از آکنه، اسکار و لک دور نگه می‎دارد.
  4. برنزه شدن پوست را کاهش می‎دهد.
  5. پوست شما را جوان کرده و آن را عاری از چربی و تعریق می‎کند.

علاوه بر این‌ها، هنگامی که منافذ مسدود شده باز می‎شوند، مشکلات پوستی مانند جوش‎های سر سیاه و سر سفید نیز به شدت کاهش می‎یابد. پاکسازی، پوست شما را صاف‎ و مانند پوست یک کودک نرم‎تر می‎کند. این نوع پاکسازی کل صورت به تحریک گردش خون کمک کرده و به صورت درخشندگی زیادی می‎بخشد.

درمان خاص و پاکسازی باید هفته ای یکبار انجام شود تا بهترین نتیجه در بافت پوست ایجاد شده و درخشان شدن پوست صورت حاصل شود. سعی کنید این کار را به طور منظم انجام دهید تا خاصیت ارتجاعی و صافی طبیعی پوست افزایش یابد.

خانمی در حال پاکسازی صورت خانگی

انواع روش‌های پاکسازی صورت خانگی

آیا می‎دانستید که روش‎های مختلفی برای پاکسازی صورت خانگی، شستن و تمیز نگه داشتن پوست صورت بدون استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی مانند صابون، شوینده صورت و پاک کننده وجود دارد؟ برای حفظ پاکیزگی پوست خود می‎توانید از محصولات طبیعی برای پاکسازی صورت استفاده کنید. بنابراین شستشوی صورت، صابون و پاک کننده بدون نسخه را کنار بگذارید و این پاک کننده‎های طبیعی را امتحان کنید که به راحتی در آشپزخانه شما موجود است تا پوست شما به طور طبیعی درخشنده شود.

گوجه فرنگی حاوی چندین ویتامین و مواد مغذی مفید برای پوست است که می‎تواند پوستی درخشان به شما هدیه دهد.

  1. یک گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید و به آرامی به تمام صورت بمالید.
  2. اجازه دهید تا حدود 5-10 دقیقه ب روی پوست بماند.

عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است؛ این ترکیب طبیعی نه تنها سوزش پوست را تسکین می‎دهد، بلکه به خلاص شدن از شر آکنه نیز کمک می‎کند. پوست را بدون از بین بردن چربی طبیعی آن روشن می‎کند. حال بهتر است بدانید که چگونه از آن استفاده کنیم؟

  1. نصف قاشق چایخوری عسل خام را بردارید و به آرامی روی پوست مرطوب ماساژ دهید.
  2. آن را با آب ولرم بشویید.
  3. برای داشتن پوستی نرم و شاداب روزانه از آن استفاده کنید.

یک خانم در حال ماساز صورت با پد آغشته به عسل

سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان سلطان سبزیجات شناخته می‎شود و یک روش موثر جهت پاکسازی صورت خانگی است. علاوه بر فواید آن در پخت و پز و آشپزی، به طرز شگفت انگیزی برای پوست شما مفید است. آن‌ها منبع غنی آهن و ویتامین C هستند و به درمان لکه ها، آفتاب سوختگی، لکه‎های تیره، خطوط ریز و پوست کدر کمک می‎کنند. چگونه از آن استفاده کنیم؟

  1. آب یک سیب زمینی متوسط را در یک کاسه قرار دهید.
  2. آن را با حرکات دورانی روی صورت و گردن خود بمالید و ماساژ دهید.
  3. بگذارید 10-15 دقیقه بماند (تا زمانی که خشک شود) و آن را بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب نه تنها برای سلامتی بلکه برای پوست شما نیز فواید بسیاری دارد. این ترکیب یک ابر قهرمان پوست است که به روشن شدن صورت شما و از بین بردن آکنه کمک می‎کند. قبل از استفاده بر روی صورت خود یک تست از آن داشته باشید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی‎کند. چگونه از آن استفاده کنیم؟

  1. سرکه سیب را به نسبت 1:2 با آب رقیق کنید.
  2. چند قطره از آن را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا آثار کثیفی، آلودگی، عرق و چربی از بین برود.
  3. آن را با آب سرد بشویید.

شیر

شیر یک روش موثر جهت پاکسازی صورت خانگی است. به عنوان یک پاک کننده کامل صورت عمل می کند زیرا دارای ترکیبی منحصر به فرد است. ممکن است از خود بپرسید چگونه از آن استفاده کنیم؟

  1. یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و به طور یکنواخت روی صورت خود در جهت حرکت گردش خون بمالید.
  2. با آب ولرم بشویید.
  3. برای داشتن پوستی تمیز، لطیف و تغذیه شده این کار را روزانه تکرار کنید.

روغنهای پاک کننده

پاک کننده‎های روغنی دارای ترکیبات آبرسانی هستند که به جای اینکه پوست را خشک و سفت کنند، پوست را زیبا و صاف نگه می‎دارند، لذا جهت پاکسازی صورت خانگی بسیار موثر هستند. این روغن‎ها حتی منافذ پوست شما را مسدود نمی‎کنند، زیرا با روغن‎های سطحی پوست شما مخلوط می‎شوند و به طور موثر چربی آن را از بین می‎برند. این کار به جای فرو رفتن در عمق پوست، ناخالصی‎های آن را نیز، از بین می ‎برد.

روغن‎های پاک کننده همچنین حاوی آنتی اکسیدان‎های لازم و خواص ضد پیری هستند که می‎توانند ظاهر و بافت پوست را بهبود بخشند. برخی از مواد موجود در این پاک کننده‎ها می‌توانند خشکی، آکنه، تیرگی و علائم پیری را از بین ببرند. با این حال، همه روغن‎ها را نمی‎توان به عنوان روغن پاک کننده استفاده کرد چرا که؛ روغن‌های خاص قوام غلیظی دارند و می‌توانند منافذ را مسدود کنند. اما در پایان روز، روغن پاک‌کننده برای هر نوع پوستی عالی و مناسب است زیرا کثیفی و آلودگی‌های صورت را از بین می‌برد.

یک زن اهل آسیای شرقی در حال پاکسلازی صورت خانگی

پاکسازی صورت در خانه با دستگاه های میکرودرم، دستگاه هایفرکانسی و اتوی صورت

از آن‎جایی که همه ما آرزوی داشتن صورت زیبا را داریم هر زمان که بیرون می‎رویم، کثیفی، عرق، گرد و غبار و باکتری روی پوست صورت ما جمع می‎شود. پس لازم است هر روز صورت خود را بشوییم! شما می‎توانید هر ماه برای تمیز کردن صورت خود به سالن مراجعه کنید و از دستگاه ‎های موثر و پیشرفته پاکسازی صورت استفاده نمایید. امروزه از روش‎های مختلفی برای پاکسازی پوست صورت استفاده می‎شود، که بسیار تخصصی در زمینه پاکسازی صورت عمل می‎کنند. از جمله این دستگاه‎ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

این موارد در جهت بهبود پوست و حفظ رطوبت آن عمل کرده و با سیستم تخصصی که دارند به مرور چین و چروک و گرد و غبار و کثیفی را از صورت شما پاک کرده و صورتی سفید و زیبا به شما هدیه می‎دهند.

پاکسازی صورت خانگی با ماسک

نکات قابل توجه در بررسی روشهای پاکسازی صورت خانگی

مرحله 1: آب مناسب را انتخاب کنید.

قبل از پاکسازی صورت خانگی یک سوال وجود دارد که آیا باید صورت خود را با آب گرم بشویید یا سرد؟ در حقیقت خیلی‎ها به این مشکل فکر نمی‎کنند. اگر از آب سرد یخ زده یا بخار گرم برای پاک کردن پاک کننده استفاده می‎کنید، ممکن است بی دلیل به پوست خود آسیب وارد کنید. زیرا هنگامی که پوست در معرض دمای شدید قرار می‎گیرد، می‎تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد! وقتی از آب داغ برای شستشوی صورت خود استفاده می‎کنید، می‎توانید پوست را خشک کنید و روغن‎های طبیعی ضروری آن را از بین ببرید و باعث ایجاد حساسیت پوستی شوید.

گرمای شدید همچنین می‎تواند با سد محافظ پوست شما که از پوست در برابر مهاجمان خارجی محافظت می‎کند، تداخل ایجاد کند. در حالی که آب سرد ممکن است پس از شستشوی شما ایده آل باشد، اما منافذ شما را سفت نمی‎کند. همچنین می‎تواند به طور موقت پف کردگی را کاهش دهد، اما دمای ایده آلی برای شستشوی پوست نیست. پس استفاده از آب ولرم، کاملاً درست به نظر می‎رسد. هنگام شستن صورت، آب ولرم بهترین نتیجه را خواهد داشت.

مرحله 2: پاک کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنید

چگونه صورت خود را پاک کنیم؟ آب ولرم را روی صورت خود بپاشید. کمی صورت را بشویید و به آرامی روی صورت، گردن و پشت گوش خود بمالید. با آب معمولی بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. شیر پاک کننده را به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید و آن را با یک پارچه نخی به شکلی محکم به سمت بالا پاک کنید تا باقیمانده آن نیز، از بین رود. این روش منافذ را نیز باز می کند.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید، در پاکسازی صورت خانگی باید به نوع پوست خود دقت کافی داشته باشید زیرا افراد مختلف انواع متفاوتی از پوست دارند، بنابراین بهتر است پاک کننده صورت را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. در این صورت است که خواهید توانست یک نتیجه مطلوب و عالی به دست آورید.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • از چه دستگاه هایی می توان برای پاکسازی صورت در خانه استفاده کرد؟

از این دستگاه‎ ها می‎ توانید در انجام فیشیال یا پاکسازی صورت در خانه استفاده کنید. دستگاه میکرودرم، دستگاه هایفرکانسی، اتوی صورت . فقط دقت کنید که قبل از استفاده نحوه ی صحیح استفاده از این دستگاه را از متخصصان این کار پرس و جو کنید.

  • فیشیال با پاکسازی صورت چه تفاوتی دارد؟

فیشیال و پاکسازی صورت فرق زیادی با هم ندارند و هر دو روش برای تمیز کردن سطح پوست ، پاکسازی منافذ ، آب رسانی و جوانسازی پوست استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *