مجله زیبایی

سرم‌ پوست چیست و دلایل استفاده از سرم پوست

سرم پوست (skin serum) از جمله محصولاتی است که برای سلامت پوست در میان افراد، خصوصا خانم‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در مقایسه با مرطوب کننده‌ها اثر بیشتری داشته، در نتیجه شادابی و طراوت را برای پوست به ارمغان می‌آورد. این سرم، مایع‌ سبک و رقیقی هست که در کنار کرم‌ها و انواع لوسیون استفاده می‌شود.

اثر بخشی  سرم به حدی خارق العاده و قابل اهمیت است، که می‌تواند یک جایگزین مناسب برای انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها باشد. اشخاصی که از مشکلات پوستی از قبیل کک‌و‌مک، جوش و تیرگی پوست رنج می‌برند، بهره‌گیری از این سرم بهترین راهکار برای آن‌ها بوده و می‌توانند در بازه زمانی بسیار کوتاه به نتیجه دلخواه و مطلوب خود دست یابند.

اگر بخواهیم خاصیت این مواد فوق‌العاده را به طور واضح بیان کنیم می‌توان گفت سرم برای رفع چین‌وچروک، تیرگی پوست، رفع کک‌و‌مک، جوان‌سازی و لایه برداری بسیار مفید بوده و یک آبرسان و مرطوب کننده منحصر به فرد به حساب می‌آید‌. سرم را می‌توان از مغازه‌های آرایشی بهداشتی و یا داروخانه‌ها با توجه به نیاز پوست خود تهیه کنید.

البته پیش از خرید در نظر داشته باشید محصول معتبر و استاندارد را تهیه کرده تا از عواقب ناشی از محصولات بی‌کیفیت در امان بمانید. اگر قصد دارید با سرم پوست بیشتر آشنا شوید، از شما می‌خواهیم در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

سرم‌ پوست چیست و تصویر یک خانم و یک عدد سرم داخل شیشه در دست او

سرم‌ پوست چیست؟

محصول رقیقی که به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و غلظت ترکیبات فعال در آن‌ بسیار زیاد است، سرم پوست نام دارد. این محصول به دو صورت وجود دارد، یکی کاملا رقیق و دیگری غلیظ، که افراد بر اساس نوع پوست خود می‌توانند از میان این دو محصول یکی را به دلخواه انتخاب کنند.

سرم بر اساس مولکول‌های فعال فراوانی که دارد به خوبی به اعماق پوست نفوذ کرده و با خاصیت منحصر به فردش، شادابی و طراوت را برای پوست فرد به وجود می‌آورد. همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم غلظت ترکیبات فعال در این محصول بسیار بالا بوده و این امر باعث می‌شود در مدت زمان بسیار کوتاه بر‌روی پوست اثر گذاشته و نتایج مطلوبی را به ارمغان بیاورد.

برخی از افراد سرم را با مرطوب کننده‌ها مقایسه کرده و در هنگام خرید این دو محصول دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. اما باید در نظر داشته باشید که هر محصول، خصوصیات و حتی عوارض مختص به خود را داشته و انتخاب آن‌ها باید بر اساس نوع پوست و میزان هزینه لازم که قرار است برای این کار صرف شود، صورت بگیرد.

به طور کلی به این نتیجه می‌رسیم چه سرم پوست و چه مرطوب کننده برای پوست لازم بوده و این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. توجه داشته باشید پیش از مصرف این دو محصول، فرد باید به خوبی پوست خود را شست‌وشو داده تا تمام آلودگی‌های موجود بر‌روی پوست پاک شود. اگر این‌گونه عمل کند، اثر بخشی این محصولات به خوبی و در مدت زمان کوتاه قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: دستگاه هایفوتراپی

انواع سرم‌ پوست چیست و استفاده از آن روی صورت

انواع سرم‌ پوست چیست؟

همان‌طور که می‌دانید سرم پوست انواع متفاوتی داشته که هر یک از آن‌ها خصوصیات و خواص مختص به خود را دارند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از این محصول می‌پردازیم.

1. سرم پوست روشن کننده

سرم‌های روشن کننده به منظور صاف کردن پوست، از بین بردن لکه‌های ناشی از افزایش سن، متعادل کردن تن پوست و کاهش هایپرپیگمنتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگامی که مشکلات فوق توسط این سرم به خوبی برطرف شد، یک پوست شفاف و روشن برای شخص به ارمغان می‌آید.

برای تهیه انواع سرم‌های روشن کننده از عصاره چای سبز، گریپ فروت، ریشه شیرین بیان و انواع آنتی اکسیدان‌ها همانند ویتامین B و E استفاده می‌شود. بکار گرفتن ترکیبات روشن کننده دیگر که دارای اسید فرولیک، پپتید‌ و اسید کوجیک هستند، درخشش و شادابی خارق‌العاده‌ای به پوست بخشیده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به خوبی تاثیر آن‌ها به چشم می‌خورد.

سرم لایه بردار پوست

2. سرم لایه بردار پوست

لایه برداری پوست در مقایسه با سایر روش‌های مراقبت از پوست اهمیت خارق العاده‌ای داشته و بکارگیری آن برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. سرم لایه بردار پوست، چین‌و‌چروک‌های موجود را برطرف کرده و لطافت و نرمی پوست را به وجود می‌آورد. با بهره‌گیری از این سرم منافذ باز پوست مسدود شده و از بروز جوش و آکنه به خوبی جلوگیری می‌شود. خاصیت لایه بردار بودن این سرم به وجود اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک و رتینول برمی‌گردد.

 

3. سرم پوست ضد آکنه

برای این‌که بتوانید از شر جوش و آکنه‌های پوستی خلاص شوید، بهره‌گیری از سرم ضد آکنه بهترین انتخاب بوده و شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند. مولکول‌های کوچک این سرم به طور کامل به اعماق پوست نفوذ کرده و با ترکیبات فعالی که دارد، باعث سم‌زدایی لایه‌های عمیق پوست می‌شود. بر همین اساس  استفاده از آن بروز جوش و آکنه به حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

همچنین بهره‌گیری از این سرم سلول‌های مرده پوست را نابود کرده و قادر است جای زخم ناشی از آکنه را نیز از بین ببرد. به طور کلی این سرم برای بستن منافذ پوست، حذف چربی و برطرف کردن قرمزی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ترکیبات این سرم می‌توان به آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید، سالیسیلیک اسید و اسید سیتریک اشاره کرد.

 

کاربرد و مزایا استفاده از سرم‌ پوست چیست؟

سرم پوست یک محصول کاملا کاربردی و مفید بوده که برای برطرف کردن اکثر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم به کاربرد این سرم به صورت دقیق و جزبه‌جز اشاره کنیم، می‌توان گفت از این سرم برای برطرف کردن چین‌ و‌ چروک و خطوط ریز پوست، از بین بردن جوش، آکنه و کک مک، رفع تیرگی پوست و جای زخم استفاده می‌ شود.

  • بهره‌گیری از این سرم پوست‌های حساس را التیام می‌بخشد و وجود ترکیبات سبک در آن برای افرادی که دارای جوش و آکنه هستند بسیار مناسب و مفید است.
  • با استفاده از سرم می‌توان خطوط و چین‌و‌چروک‌های پوست را به راحتی برطرف کرد. هرچقدر ترکیب رتینول در سرم پوست بیشتر باشد، میزان اثربخشی آن برای رفع چین و چروک بیشتر بوده و در بازه زمانی کوتاه خطوط را به طور کامل برطرف می‌کند.
  • این ترکیب از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن به خوبی محافظت کرده و با داشتن ترکیبات مختلفی از قبیل ویتامین E، چای سبز، اسید فرولیک، ویتامین،C آستاگزانتین و رزوراترول آسیب‌های ناشی از پرتو‌ فرابنفش و آلودگی را برای پوست به حداقل می‌رساند. برای این‌که بتوانید از پیری زود هنگام پوست جلوگیری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از سرم‌ های پوست غافل نشوید و در یک زمان‌ بندی مناسب در طول روز از این محصول استفاده کنید.
  • استفاده از  سرم بر اساس بافت سبکی که دارد از سنگینی و چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری کرده، در نتیجه حس و حال خوبی را برای فرد به وجود می‌آورد.
  • استفاده از سرم بسیار راحت بوده و بر اساس ترکیبات فعالی که دارد در مدت زمان کوتاهی به اعماق پوست نفوذ کرده و تاثیر استفاده از آن بلافاصله به وضوح قابل رویت است.

 

عوارض استفاده از سرم‌ پوست چیست؟

همان‌طور که می‌دانید اغلب محصولاتی که برای پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است برای برخی از افراد یک سری عوارض و حساسیت‌ها به وجود آورند. سرم پوست نیز از این مسئله مستثنی نیست و استفاده از آن ممکن است برای افراد، باعث بروز یک‌سری حساسیت و آلرژی‌ها شود. برای این‌که عوارض ناشی از مصرف این محصول به حداقل برسد، شخص باید محصولی را انتخاب کند که از هر نظر نسبت به آن حساسیت نداشته باشد.

برای مثال اشخاصی که به میوه کیوی آلرژی دارند، باید از لوازم آرایشی‌-بهداشتی که عصاره کیوی در آن‌ها وجود دارد استفاده نکنند. چون در هر صورت استفاده از خود کیوی و عصاره آن برای افراد باعث بروز حساسیت می‌‌شود. در این قسمت توجه شما را به یک‌‌سری عوارض ناشی از مصرف این سرم جلب می‌کنیم:

  • سوزش پوست
  • کرخت و سوزن سوزن شدن پوست
  • قرمزی و سرخ شدن پوست
  • خارش
  • کهیر و تورم

توجه داشته باشید مدت زمان ماندگاری علائم فوق بسیار کوتاه بوده و سریعاً برطرف می‌شوند. در صورتی وجود این علائم بسیار طول کشید، فرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کرده و دستورات او را به نحو احسنت اجرا کند. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای فرد به وجود آید.

همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به معرفی سرم پوست و خصوصیات آن پرداختیم. این سرم برای درمان اغلب مشکلات پوستی بسیار مفید و کارآمد بوده و طی مدت زمانی کوتاهی برای شخص نتیجه مطلوب و منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد.

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • علت استفاده از سرم پوست چیست؟ چرا باید از سرم پوست استفاده کنیم؟

سرم پوست یک محصول کاملا کاربردی و مفید بوده که برای برطرف کردن اکثر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم به کاربرد این سرم به صورت دقیق و جزبه‌جز اشاره کنیم، می‌توان گفت از این سرم برای برطرف کردن چین‌ و‌ چروک و خطوط ریز پوست، از بین بردن جوش، آکنه و کک مک، رفع تیرگی پوست و جای زخم استفاده می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *